DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Bircan Demiral
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kontrol sistemlerinin temel prensipleri ve kontrol yapıları hakkında bilgiye sahip olur. 2) Matematiksel temelleri öğrenir. 3) Basit kontrol sistemlerinin pratik olarak tasarımı için gerekli alt yapının oluşturulması sağlanır. 4) Kontrol sistemi teorisinin anlaşılması ve tasarımındaki rolü öğrenir. 5) Kontrol sistemlerinde gerek duyulan gösterim, yöntem, kriter ve analizler öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı öğrencilerin,mühendislik ve bilimde otomatik kontrolün hayati rolünü anlamalarını, kontrol sistemlerinde temel kavramları tanımalarını, bir sürecin kontrol edilme zorluğunu belirlemelerini, lgili matematik teorisini ve temel kavramları kullanarak dinamik sistemler için denetleyicilerin tasarlanması amacıyla çözümler önermelerini, farklı kontrol metodolojilerine dayanan çeşitli dinamik modellerin benzetimini yapmalarını ve hesaplama araçlarıyla davranış ve performanslarını değerlendirmelerini, temel kontrol teorilerini gerçek zaman sistemlerine uygulayabilmelerini sağlamaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kontrol Sistemlerine Giriş, Tanımlar | 2. Hafta | Matematik Temeller, Laplace Dönüşümleri | 3. Hafta | Transfer Fonksiyonları ve Blok Diyagramları | 4. Hafta | İşaret Akış Diyagramları | 5. Hafta | Sistemlerin Matematiksel Modelleri ve Transfer Fonksiyonları | 6. Hafta | Kontrol Sistemlerinin Blok Gösterimi ve İndirgemeleri | 7. Hafta | Kontrol Sistemlerinin Blok Gösterimi ve İndirgemeleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | İşaret Akış Grafikleri | 10. Hafta | Kök Yer Eğrileri | 11. Hafta | Frekans Tepkisi Yöntemleri | 12. Hafta | Bode Çizimleri | 13. Hafta | Nyquist Kararlılık Kriteri | 14. Hafta | Genel Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Ders Notları 2. K. Ogata, Modern Control Engineering, Fifth Edition, Prentice-Hall, 2010. ***Engel durumunuzdan dolayı akademik uyarlamaya ihtiyaç hissederseniz dersin öğretim elemanıyla irtibat kurunuz.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 10 | 40 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 144 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |