Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pazarlama kavramı, kapsamı, çevresi, stratejik pazarlama planlamasını bilir. 2) Pazarlama araştırmasını açıklar. 3) Tüketici, endüstriyel ve uluslararası pazarları bilir ve tüketici davranışını açıklar. 4) Pazar bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma kavramlarını ifade eder. 5) Pazarlama karmasını bilir, unsurlarını açıklar. 6) Örnek senaryolar üzerinden probleme dayalı öğrenme tekniğini bilir ve uygular. 7) Dağıtım kanalları ve hizmet pazarlaması kavramlarını açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Hayatın her alanında yer alan pazarlama fonksiyonunun işletmeler için önemine vurgu yapılarak, pazarlamanın tanımı ve ilkeleri, pazarlamanın çevresi ve rolü, pazar araştırması, tüketici pazarı hedef pazarın seçiminde uygulanan süreçler, internet ve doğrudan pazarlama, hizmet pazarlaması konularına değinilmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Gelişimi, Pazarlama Kavramı ve Yeni Trendler
2. Hafta
Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü
3. Hafta
Pazarlama Araştırması
4. Hafta
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
5. Hafta
Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
6. Hafta
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri
7. Hafta
Mamul
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Fiyat
10. Hafta
Tutundurma
11. Hafta
Kişisel Satış, Satış Geliştirme, Reklam, Halkla İlişkiler
12. Hafta
İnternette Pazarlama, Doğrudan Pazarlama
13. Hafta
Dağıtım
14. Hafta
Hizmet Pazarlaması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. İsmet MUCUK. Pazarlama İlkeleri. 20.Baskı, Türkmen Kitabevi (Zorunlu) 2. Ö.TORLAK, R.ALTUNIŞIK ve Ş.ÖZDEMİR. Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi. Sözcü Kitabevi. 3. R.ALTUNIŞIK, Ş.ÖZDEMİR ve Ö.TORLAK.Modern Pazarlama, 4.Baskı, Değişim Yayınları