DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Örgütsel verimliliği anlayabilir. 2) İnsan ilişkilerinin önemini anlayabilir. 3) Bireyi tanıyabilir. 4) Liderlik hakkında bilgi edinebilir. 5) Kurum kültürünü öğrenebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Öğrencinin çalışma hayatında yer alacağı örgüt içerisindeki davranışlarına rehber olmayı öğretmektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri | 2. Hafta | Örgüt Birey ve Kişilik | 3. Hafta | Tutumlar ve İş tatmini | 4. Hafta | Yetenekler ve Öğrenme | 5. Hafta | Örgüt Kültürü | 6. Hafta | Örgütlerde Gruplar ve Takım çalışmaları | 7. Hafta | Örgütlerde Çatışma | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Örgütlerde Liderlik | 10. Hafta | Örgütsel Değişme | 11. Hafta | Örgütlerde Stres ve Yönetimi | 12. Hafta | Örgütsel Bağlılık | 13. Hafta | Örgütlerde Güç ve Politika | 14. Hafta | Örgütlerde Etik Davranışlar ve Yönetimi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Paksoy, M., vd ( 2001) Örgütsel İletişim, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını Akıncı, Z.B. (1998) Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İletişim Yayınları
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |