Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirme 2) anlam oluşturmada kullanılan doğru dil stratejilerini kullanarak farklı metin türlerinde yer alan dil yapılarını ve kelime kullanımlarını inceleme ve anlam ilişkilendirmeleri yapma 3) basit düzeyde metinler yazma (profil, gönderi, e-posta, eleştiri yazısı, rapor, bilgi formu).
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
İNGL 112 eğitim- öğretim dili Türkçe olan Ön lisans programları için genel İngilizceyi, öğretmeyi amaçlayan başlangıç seviyesinde (A1 seviyesinde) bir derstir. Bu ders, öğrencilerinin, İngilizce dil ve kelime bilgilerini artırmalarını ve dört dil becerisini (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) geliştirmelerini hedefler. Dilbilgisi ve sözcük çalışmaları hem hedef dili tanıma hem de kullanma amacıyla yapılmaktadır. Bu ders, kontrollü sınıf içi uygulama etkinliklerinin yanı sıra öğrencilerin hedef dili akıcı şekilde kullanmalarına odaklanır. Yazma becerisi, özellikle paragraf düzeyindedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Unit 7 Remember When?, Past Simple
2. Hafta
Unit 7 Remember When?, Past Simple
3. Hafta
Unit 7 Remember When?, Past Simple
4. Hafta
Unit 8 Love it or hate it!, Count and uncount nouns
5. Hafta
Unit 8 Love it or hate it!, Count and uncount nouns
6. Hafta
Unit 9 Life in the city, Comparative adjectives, Have got, Superlative adjectives
7. Hafta
Unit 9 Life in the city, Comparative adjectives, Have got, Superlative adjectives
8. Hafta
Midterm Exam
9. Hafta
Unit 10 What are you up to?, Present Continuous, Whose or who?s?
10. Hafta
Unit 10 What are you up to?, Present Continuous, Whose or who?s?
11. Hafta
Unit 11 Going for it!, Going to for future, Seeing the future now, Infinitive of purpose
12. Hafta
Unit 11 Going for it!, Going to for future, Seeing the future now, Infinitive of purpose
13. Hafta
Unit 12 Have you ever ?, Present Perfect, Tense revision
14. Hafta
Unit 12 Have you ever ?, Present Perfect, Tense revision
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Elementary Student's Book. Oxford University Press
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
5
Sözlü
1
5
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
5
2
10
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
1
38
38
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
1
2
2
Toplam İş Yükü
154
Toplam İş Yükü / 30
5,13
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ