DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Murat Türkmen
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nesneye yönelik programlama kavramını kavrayacaktır. 2) Nesneye yönelik programlama algoritmaları geliştirebilecektir. 3) Nesneye yönelik programlamada temel komutlar ile program yazabilecektir. 4) Nesneye yönelik programlamada fonksiyon kullanarak program yazacabilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | BİLP 101 Algoritma ve Programlamaya Giriş |
DERS TANIMI | Java platformu ve bileşenleri, Java diline giriş. JAVA?da değişkenler, temel veri tipleri. String sınıfı, main denetimi. Program akış denetimi ve operatörler. Döngüler, diziler. Sınıf ve nesne kavramı. Paketler, metotlar, erişim denetimi. Nesneye yönelik programlamanın temel ilkeleri. Kapsülleme (encapsulation), kalıtım (inheritance). Çok biçimlilik (Polymorphism). Arayüzler (interfaces). Dahili sınıflar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Java platformu ve bileşenleri, IDE, Java diline giriş. Konsol girdi-çıktı işlemleri | 2. Hafta | JAVA'da değişkenler, temel veri tipleri,tip dönüşümleri. Math sınıfı metotları. | 3. Hafta | String sınıfı metotları. | 4. Hafta | Koşullu ifadeler, program akış denetimi ve operatörler. | 5. Hafta | Koşullu ifadeler, program akış denetimi ve operatörler. | 6. Hafta | Döngüler. | 7. Hafta | Döngüler. | 8. Hafta | ARASINAV HAFTASI | 9. Hafta | Diziler. | 10. Hafta | Metotlar. | 11. Hafta | Nesneye yönelik programlamanın temel ilkeleri, sınıf ve nesne kavramı. | 12. Hafta | Sınıf ve nesne kavramı.UML(Unified Modelling Language - Birleşik Modelleme Dili ) | 13. Hafta | Paketler, metotlar, erişim belirleyiciler ve kapsülleme (encapsulation) kavramı. | 14. Hafta | Static değişkenler ve metotlar. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Java Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Altuğ Altıntaş, Papatya Yayıncılık Eğitim. Java: Nesne Yönelimli Programlama, Dr. Ali Orhan Aydın, Pusula Yayıncılık ve İletişim.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Ödev | 2 | 10 | Mini-Sınav | 2 | 10 | Toplam(%) | | 55 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 8 | 1 | 8 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 2 | 26 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 13 | 2 | 26 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | 13 | 2 | 26 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 135 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |