DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Ece Serin Orakcı
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kariyer Merkezi Faaliyetlerinin Tanınması 2) Öz farkındalığın artırılması 3) Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi 4) Kendini ifade etme etkili iletişim becerilerinin geliştirilmesi 5) Profesyonel ilişki ağlarının öneminin kavranması 6) Destek birimlerinin tanınması
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Uzaktan Eğitim |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından üniversite öğrencilerinde kariyer farkındalığı yaratmak ve onlara kariyer yolculuklarında destek sağlamak için hazırlanan, önlisans/lisans öğrencilerine verilen bir derstir. KRY 100 Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedeflemektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kariyer Yolculuğun Başladı İlk Durak: Kariyer Merkezi | 2. Hafta | Kariyer Yolculuğunda Kendimizi Tanıma | 3. Hafta | Kariyer Nedir? | 4. Hafta | Kariyer Yolunda Fark Yaratma: Üniversite Donatıları | 5. Hafta | Kariyerime Nasıl Hazırlanırım? | 6. Hafta | İlk Özgeçmişimi Yazıyorum | 7. Hafta | Etkili Mülakat Teknikleri | 8. Hafta | Diksiyon, Beden Dili ve İletişimin Önemi | 9. Hafta | Sektör Günleri- Sivil Toplum Kuruluşları Ulusal | 10. Hafta | Sektör Günleri- Sivil Toplum Kuruluşları Uluslararası | 11. Hafta | Sektör Günleri- Kamu Sektörü | 12. Hafta | Sektör Günleri- Özel Sektör | 13. Hafta | Sektör Günleri- Akademi | 14. Hafta | Sektör Günleri- Girişimcilik |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1.Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından önerilen ders içeriğini destekleyen videolar. 2.Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan kitap, makale, dergi, çevrim içi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü. 3.Yetenek Kapısı platformu.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatıms, Case Studies, Sunums, Videos supporting the suggested course content.This course is offered by using distance learning system. Within the scope of distance education, simultaneous (online) technologies such as live video conferences and materials such as educational videos are used. Anlatım, question-answer, discussion teaching methods and techniques are used in distance education activities.
|
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 2 | 53 | Devam | 1 | 42 | Diğer | 1 | 5 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 5 | 5 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 1 | 14 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Uygulama | 1 | 15 | 15 | Toplam İş Yükü | | | 45 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 1,5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 2 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |