DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Yusuf Ziya İder
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Vektör analizinin temelleri konusunda bilgilenmesi beklenir ve vektör alan teorisi problemleri çözümünde kullanabilir, 2) Elektrik ve manyetizmanın temel kavramlarını açıklayabilir ve problemlerini çözebilir, 3) Maxwell denklerinin fiziksel anlamını açıklayabilir ve problemlerin çözümünde kullanabilir, 4) Biyoelektromagnatizma?nın temelleri konusunu açıklayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( MAT291) |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok. |
DERS TANIMI | Bu derste elektrik ve manyetik kavramlarının fiziksel özellikleri matematiksel ifadeler ile açıklanır. Maxwell denklemleri ve ilgili kanunlar dersin konusudur. Elektrik ve manyetiğin fiziksel özellikleri, matematiksel olarak vektörler ve vektörler arası işlemler ile ifade edildiği için bu konularda dersin kapsamındadır. Elektromanyetiğin biyomedikal alana uyarlaması olan biyoelektromanyetik konusuna da giriş yapılır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Elektromanyetiğin Temelleri ve Vektör Analizine Giriş | 2. Hafta | Vektör Analizi | 3. Hafta | Durgun Elektrik | 4. Hafta | Gradyan, Diverjans, Rotasyonel | 5. Hafta | Sürekli Yük Dağılımları, 1. Uygulama çalışması: Vektör Analizi | 6. Hafta | Gauss Yasası | 7. Hafta | Elektriksel Potansiyel , 2. Uygulama çalışması: Sürekli Yük Dağılımları | 8. Hafta | ARA SINAV HAFTASI | 9. Hafta | İletkenler | 10. Hafta | Durgun Manyetizma, 3. Uygulama çalışması: Durgun Elektrik ve Manyetizma | 11. Hafta | Elektrodinamiğe giriş | 12. Hafta | Faraday Yasası | 13. Hafta | Biyoelektromanyetizmaya giriş. 4. Uygulama çalışması: Biyoelektromanyetizmaya | 14. Hafta | Maxwell Denklemleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Elektromanyetik Teori, David J. Griffiths. Gazi Kitabevi
Field and Wave Electromagnetics, David K. Cheng, Addison Wesley
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 4 | 10 | Uygulama/Pratik | 4 | 10 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 65 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 65 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 35 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 8 | 32 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 14 | 14 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 14 | 14 | Laboratuvar | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 154 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |