DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Tusan Derya
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. 2) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. 3) Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern mühendislik aygıtlarını kullanabilme becerisi kazanır. 4) Operasyonel seviye kararları öğrenir. 5) Çizelgeleme problemlerini ve çözüm yaklaşımlarını öğrenir, operasyonel seviye çizelgeleme kararlarını verebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, çizelgeleme ve sıralama problemleri (çizelgeleme teorisi) incelenir ve temel modeller verilir. Tek makineli paralel makineli ve çok makineli sistemlerde çizelgeleme problemleri için genel amaçlı çözüm yaklaşımları incelenmektedir. Bu problemlerin çözümünde kullanılan eniyileme yöntemleri ve sezgisel teknikler işlenir. Özel çizelgeleme problemleri olarak erken ve geç tamamlanma ceza fonksiyonları içeren problemler ile araç rotalama ve çizelgeleme ilişkisi incelenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Temel Çizelgeleme Bilgileri | 2. Hafta | Yaygın Çizelgeleme Problemleri | 3. Hafta | Tek Makinalı Çizelgeleme Problemleri | 4. Hafta | Paralel Makinalı Sistemlerde Çizelgeleme | 5. Hafta | Çok Makineli Çizelgeleme Problemleri | 6. Hafta | Seri Üretim ve Atölye Tipi Üretim Sisteml
rinde Çizelgeleme | 7. Hafta | Karmaşık İş akışlı Sistemlerde Çizelgeleme | 8. Hafta | Diğer Çizelgeleme Kriterleri | 9. Hafta | Arasınav | 10. Hafta | Statik ve Dinamik Sistemlerde Çizelgeleme | 11. Hafta | Çizelgeleme Problemleri için Çözüm Yöntemleri | 12. Hafta | Çizelgeleme Problemleri için Matematiksel Modeller | 13. Hafta | Kesin
Çözüm Yöntemleri | 14. Hafta | Sezgisel Çözüm Yöntemleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Pinedo Michael, (2002) Scheduling: Theory, Algorithms, and Systems; Prentice Hall |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 15 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 4 | 4 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 8 | 8 | Toplam İş Yükü | | | 136 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,53 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |