DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Muhammet Yorulmaz Doktor Öğretim Üyesi Halil Ersoy Doktor Öğretim Üyesi Gözde Önder Uzun
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İşaretçileri kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturur ve C programlama dili ile kodlar 2) Dizgileri kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturur ve C programlama dili ile kodlar 3) Yapıları kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturur ve C programlama dili ile kodlar 4) Dosyaları kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturur ve C programlama dili ile kodlar 5) Problemleri nesne yönelimli bakış açısı ile analiz eder, tasarlar ve C++ programlama dili ile kodlar 6) İşleç yükleme kullanarak problem çözer ve C++ programlama dili ile kodlar 7) Kalıtım kullanarak problem çözer ve C++ programlama dili ile kodlar 8) Yazılmış bir programı izler ve hataları bulur
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( BİL101) |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | BİL 102 Bilgisayar Yazılımı-II dersinde işlenen temel programlama yöntem, kavram ve kuralların pratik uygulama ile pekiştirilmesi için; derste işlenen konularla eşgüdümlü olarak verilen problem örneklerinin bilgisayar başında geliştirilmesi, işletilmesi ve sonuçlarının doğruluğunun irdelenmesini kapsayan deneysel bir laboratuvar çalışmadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İşaretçi ve çeşitli Uygulamaları | 2. Hafta | Karakter işlem ve Karakter Dizgileri (strings) | 3. Hafta | 1. Kısa Sınav | 4. Hafta | Yapılar kullanımı | 5. Hafta | Dosya ve Dosya Uygulamaları | 6. Hafta | Dosya ve Dosya Uygulamaları | 7. Hafta | 2. Kısa Sınav | 8. Hafta | Ara-sınav | 9. Hafta | Nesne Yönelimli Programlama-NYP Kavramları Girdi/Çıktı uygulaması | 10. Hafta | Nesne Yönelimli Program Analiz- Tasarımı problemi | 11. Hafta | 3. Kısa Sınav | 12. Hafta | C++ Sınıflar ve Veri Soyutlama Uygulaması | 13. Hafta | NYP İşleç Yükleme, Katılım uygulamaları | 14. Hafta | 4. Kısa Sınav |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | C How to Program,H.M.Deitel and P.J.Deitel, Prentice Hall, (2010-14) Problem Solving & Programming in C/C++,B.Koffman,(2001) Problem Solving and Programming Concept, M. Sprankle, Pearson Education (2003) Programlamayı C ile Öğreniyorum , Muhammet & Seher Yorulmaz, (2013)
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Mini-Sınav | 4 | 90 | Uygulama/Pratik | 10 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 3 | 2 | 6 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 17 | 17 | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | 3 | 11 | 33 | Laboratuvar | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 60 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 2 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |