DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Hande Bakiler
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) DERS TANIMI Anlamsal ağlar ve açıklama eşleme. Üret ve test et, ve problem azaltma. Ağlar ve temel arama. Ağlar ve optimum arama. Ağaçlar ve çekişmeli arama. Kurallar ve kural zincirleme. Kurallar, substratlar ve bilişsel modelleme. Çerçeveler ve kalıtım. Çerçeveler ve sağduyu. Sayısal kısıtlamalar ve yayılma. Sembolik kısıtlamalar ve yayılma. Mantık ve çözünürlük kanıtı. Geri takip ve hakikat bakımı. Planlama. Farklılıkları analiz ederek öğrenme. Deneyimi açıklayarak öğrenme. Hataları düzelterek öğrenme. Vakaları kaydederek öğrenme. Birden çok modeli yöneterek öğrenme. Kimlik ağaçları oluşturarak öğrenme. Sinir ağlarını eğiterek öğrenme. Algılayıcıları eğiterek öğrenme. Eğitim ağları ile öğrenme. Evrimi simüle ederek öğrenme. Nesneleri tanıma. Görüntüleri tanımlama. Dil kısıtlamalarını ifade etme. Sorulara ve komutlara cevap verme. 2) Önermeler mantığı ve birinci derece yüklem mantığının söz dizimi, anlam bilgisi ve ispat teorisini (tümdengelimli akıl yürütme) bilir. 3) Olasılıksal akıl yürütme uygulamaları geliştirir. 4) Belirsizlik ve otomatik öğrenmeyi bilir. 5) Uzman sistemler hakkında farkındalık edinir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Anlamsal ağlar ve açıklama eşleme. Üret ve test et, ve problem azaltma. Ağlar ve temel arama. Ağlar ve optimum arama. Ağaçlar ve çekişmeli arama. Kurallar ve kural zincirleme. Kurallar, substratlar ve bilişsel modelleme. Çerçeveler ve kalıtım. Çerçeveler ve sağduyu. Sayısal kısıtlamalar ve yayılma. Sembolik kısıtlamalar ve yayılma. Mantık ve çözünürlük kanıtı. Geri takip ve hakikat bakımı. Planlama. Farklılıkları analiz ederek öğrenme. Deneyimi açıklayarak öğrenme. Hataları düzelterek öğrenme. Vakaları kaydederek öğrenme. Birden çok modeli yöneterek öğrenme. Kimlik ağaçları oluşturarak öğrenme. Sinir ağlarını eğiterek öğrenme. Algılayıcıları eğiterek öğrenme. Eğitim ağları ile öğrenme. Evrimi simüle ederek öğrenme. Nesneleri tanıma. Görüntüleri tanımlama. Dil kısıtlamalarını ifade etme. Sorulara ve komutlara cevap verme. |
DERS İÇERİĞİ | Deneyim ve muhakeme. Ağ yapıları, temel ve optimal arama. Kurallar ve kural zincirleri. Yapay sinir ağları.
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1) Artificial Intelligence, Patrick Henry Winston, 1992/Third Edition, Addison-Wesley. 2) Artificial Intelligence: Foundations of Computational Agents, David L. Poole and Alan K. Mackworth, 2017/Second Edition, Cambridge University Press 3) The Quest for Artificial Intelligence: A History of Ideas and Achievements, Nils Nilsson, 2009, Cambridge University Press.. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sunum,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 2 | 10 | Mini-Sınav | 4 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 10 | 40 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 15 | 15 | Final Sınavına Hazırlık | 10 | 3 | 30 | Ders Saati | 1 | 10 | 10 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 20 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 149 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |