Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Elektrik-Elektronik Mühendisliği Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YAPAY ZEKA EEM477 - 3 + 1 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Hande Bakiler
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) DERS TANIMI Anlamsal ağlar ve açıklama eşleme. Üret ve test et, ve problem azaltma. Ağlar ve temel arama. Ağlar ve optimum arama. Ağaçlar ve çekişmeli arama. Kurallar ve kural zincirleme. Kurallar, substratlar ve bilişsel modelleme. Çerçeveler ve kalıtım. Çerçeveler ve sağduyu. Sayısal kısıtlamalar ve yayılma. Sembolik kısıtlamalar ve yayılma. Mantık ve çözünürlük kanıtı. Geri takip ve hakikat bakımı. Planlama. Farklılıkları analiz ederek öğrenme. Deneyimi açıklayarak öğrenme. Hataları düzelterek öğrenme. Vakaları kaydederek öğrenme. Birden çok modeli yöneterek öğrenme. Kimlik ağaçları oluşturarak öğrenme. Sinir ağlarını eğiterek öğrenme. Algılayıcıları eğiterek öğrenme. Eğitim ağları ile öğrenme. Evrimi simüle ederek öğrenme. Nesneleri tanıma. Görüntüleri tanımlama. Dil kısıtlamalarını ifade etme. Sorulara ve komutlara cevap verme.
2) Önermeler mantığı ve birinci derece yüklem mantığının söz dizimi, anlam bilgisi ve ispat teorisini (tümdengelimli akıl yürütme) bilir.
3) Olasılıksal akıl yürütme uygulamaları geliştirir.
4) Belirsizlik ve otomatik öğrenmeyi bilir.
5) Uzman sistemler hakkında farkındalık edinir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIAnlamsal ağlar ve açıklama eşleme. Üret ve test et, ve problem azaltma. Ağlar ve temel arama. Ağlar ve optimum arama. Ağaçlar ve çekişmeli arama. Kurallar ve kural zincirleme. Kurallar, substratlar ve bilişsel modelleme. Çerçeveler ve kalıtım. Çerçeveler ve sağduyu. Sayısal kısıtlamalar ve yayılma. Sembolik kısıtlamalar ve yayılma. Mantık ve çözünürlük kanıtı. Geri takip ve hakikat bakımı. Planlama. Farklılıkları analiz ederek öğrenme. Deneyimi açıklayarak öğrenme. Hataları düzelterek öğrenme. Vakaları kaydederek öğrenme. Birden çok modeli yöneterek öğrenme. Kimlik ağaçları oluşturarak öğrenme. Sinir ağlarını eğiterek öğrenme. Algılayıcıları eğiterek öğrenme. Eğitim ağları ile öğrenme. Evrimi simüle ederek öğrenme. Nesneleri tanıma. Görüntüleri tanımlama. Dil kısıtlamalarını ifade etme. Sorulara ve komutlara cevap verme.
DERS İÇERİĞİDeneyim ve muhakeme. Ağ yapıları, temel ve optimal arama. Kurallar ve kural zincirleri. Yapay sinir ağları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Artificial Intelligence, Patrick Henry Winston, 1992/Third Edition, Addison-Wesley.
2) Artificial Intelligence: Foundations of Computational Agents, David L. Poole and Alan K. Mackworth, 2017/Second Edition, Cambridge University Press
3) The Quest for Artificial Intelligence: A History of Ideas and Achievements, Nils Nilsson, 2009, Cambridge University Press..
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sunum,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev210
Mini-Sınav420
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık41040
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11515
Final Sınavına Hazırlık10330
Ders Saati11010
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler22040
Toplam İş Yükü149
Toplam İş Yükü / 304,96
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11