DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Haberleşme sistemleri tasarımının temel kavramlarını anlar. 2) Mobil RF haberleşme sistemleri ve kablosuz haberleşme standartları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olur. 3) Çeşitli alıcı-verici sistemlerini tasarlayabilir. 4) Heterodin ve doğrudan dönüşüm alıcıları tasarlayabilir. 5) İmaj bastıran ve düşük-IF alıcıları tasarlayabilir . 6) Heterodin ve doğrudan dönüşüm vericileri tasarlayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Haberleşme sistemlerinin tasarımını etkileyen faktörler. Dalga yayılmasının frekans bandlarına göre değişimi. Dalga yayılmasında atmosferik etkiler, saçılım, kırınım, kırılım, ve oluk etkisi. Radyo ve TV yayıncılığı. Kablolu TV sistemleri. Görüş içi iletişim sistemleri. Sinyal güçsüzleşmesi ve gürültünün kaynakları. Bazı uygulamalar: gezgin iletişim sistemleri. Sönümleme ve gölgeleme. Sönümlemeli kanallarda bit hata oranı hesaplanmaları. Uydu haberleşmesi, radar ve hücresel radyo sistemlerinde örnekler.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1 Haberleşme sistemleri tasarımı temel kavramları. | 2. Hafta | 2 Haberleşme sistemleri tasarımının gereksinimleri ve kazanç-ödünç ilişkileri. | 3. Hafta | 3 Analog ve sayısal haberleşme sistem tasarımı faktörleri | 4. Hafta | 4 Mobil RF haberleşme sistemleri | 5. Hafta | 5 Çoklu erişim teknikleri | 6. Hafta | 6 Kablosuz haberleşme standartları | 7. Hafta | 7 Alıcı-verici mimarilerinin temelleri | 8. Hafta | 8 Temel heterodin alıcılar | 9. Hafta | 9 Modern heterodin alıcılar | 10. Hafta | 10 Doğrudan dönüşüm alıcılar | 11. Hafta | 11 İmaj bastıran alıcılar | 12. Hafta | 12 Düşük-IF alıcılar | 13. Hafta | 13 Doğrudan dönüşüm vericiler | 14. Hafta | 14 Heterodin vericiler | 15. Hafta | | 16. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Haykin, S. (2009), Communication Systems /5th Ed., John Wiley & Sons.
2. Razavi, B.(2012), RF Microelectronics /2nd Ed., Prentice Hall.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme,Sunum,Soru-Cevap,Tartışma,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 2 | 10 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 4 | 8 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 8 | 16 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |