Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nesnel programlama kavram ve tekniklerini açıklayabilir. 2) Veri sarmalama, miras alma ve çok biçimlilik gibi teknikleri büyük ölçekli yazılımlara uygulayabilir. 3) Grafiksel Kullanıcı Arayüzü kavramlarını kazanır. 4) Görsel kullanıcı arabirimine sahip bilgisayar programlarını geliştirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi tamamlamış olan öğrenciler şunları öğrenmiş olacaklardır:Nesneye yönelik programlamanın temel ilkelerini bilmiş olacaklar. Nesneye yönelik programlamanın avantaj ve dezavantajlarını öğrenecekler. Nesneye yönelik programlamanın analiz ve tasarımını öğrenecekler. Nesneye yönelik uygulamalar için C++ (ya da Java) programlama dilini kullanmasını bileceklerdir. C++ (ya da Java) da güncel olan uygulama kütüphanelerini kullanacaklardır. Elektrik ve elektronikte bazı problemleri C++ (ya da Java) diliyle uygulamak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Java hakkında genel bilgi, Java programlama dilinin temelleri
2. Hafta
Sınıflar, metotlar, yapıcılar, veri tipleri, referans tipleri, üye değişkenleri, set/get metotları
3. Hafta
Statik metotlar, API paketleri, UML ile tasarım
4. Hafta
Diziler, Arrays sınıfı metotları
5. Hafta
Sınıf üyelerine erişim, aşırı yükleme, kompozisyon, finalize metodu
6. Hafta
Paket oluşturma, kalıtım
7. Hafta
Çok şekillilik
8. Hafta
Soyut sınıflar ve metotlar
9. Hafta
İstisnalar (exceptions)
10. Hafta
Grafik kullanıcı arayüzü
11. Hafta
Grafikler ve 2 boyutlu işlemler
12. Hafta
Dizgi ve karakter sınıfları
13. Hafta
Dosyalar
14. Hafta
Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Deitel, H.M., Deitel, P.J. (2012) Java How to Program, Prentice Hall; Budd, T. (2000) Understanding Object-oriented Programming with Java, Addison-Wesley; A.Yazıcı, E. Doğdu, A. M. Özbayoğlu, Y. M. Erten, O. Ergin (2007) Java, Bilgisayar Programlamaya Giriş, Palme Yayıncılık; Lewis, J., Loftus, W. (2000) Java Software Solutions: Foundations of Program Design, Addison-Wesley.