Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Elektrik-Elektronik Mühendisliği Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA EEM404 - 3 + 1 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Nesnel programlama kavram ve tekniklerini açıklayabilir.
2) Veri sarmalama, miras alma ve çok biçimlilik gibi teknikleri büyük ölçekli yazılımlara uygulayabilir.
3) Grafiksel Kullanıcı Arayüzü kavramlarını kazanır.
4) Görsel kullanıcı arabirimine sahip bilgisayar programlarını geliştirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi tamamlamış olan öğrenciler şunları öğrenmiş olacaklardır:Nesneye yönelik programlamanın temel ilkelerini bilmiş olacaklar. Nesneye yönelik programlamanın avantaj ve dezavantajlarını öğrenecekler. Nesneye yönelik programlamanın analiz ve tasarımını öğrenecekler. Nesneye yönelik uygulamalar için C++ (ya da Java) programlama dilini kullanmasını bileceklerdir. C++ (ya da Java) da güncel olan uygulama kütüphanelerini kullanacaklardır. Elektrik ve elektronikte bazı problemleri C++ (ya da Java) diliyle uygulamak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Java hakkında genel bilgi, Java programlama dilinin temelleri
2. Hafta Sınıflar, metotlar, yapıcılar, veri tipleri, referans tipleri, üye değişkenleri, set/get metotları
3. Hafta Statik metotlar, API paketleri, UML ile tasarım
4. Hafta Diziler, Arrays sınıfı metotları
5. Hafta Sınıf üyelerine erişim, aşırı yükleme, kompozisyon, finalize metodu
6. Hafta Paket oluşturma, kalıtım
7. Hafta Çok şekillilik
8. Hafta Soyut sınıflar ve metotlar
9. Hafta İstisnalar (exceptions)
10. Hafta Grafik kullanıcı arayüzü
11. Hafta Grafikler ve 2 boyutlu işlemler
12. Hafta Dizgi ve karakter sınıfları
13. Hafta Dosyalar
14. Hafta Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDeitel, H.M., Deitel, P.J. (2012) Java How to Program, Prentice Hall;
Budd, T. (2000) Understanding Object-oriented Programming with Java, Addison-Wesley;
A.Yazıcı, E. Doğdu, A. M. Özbayoğlu, Y. M. Erten, O. Ergin (2007) Java, Bilgisayar Programlamaya Giriş, Palme Yayıncılık;
Lewis, J., Loftus, W. (2000) Java Software Solutions: Foundations of Program Design, Addison-Wesley.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Mini-Sınav215
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık248
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler2816
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1    X    
P2    X   X   X
P3    X   X   X
P4    X   X   X
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11