DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Hamit Erdem
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sözel problemleri akış diyagramına dönüştürebilir. 2) Assembly dilinde program geliştirebilir. 3) Mikroişlemciyle denetlenen sistemde, giriş/çıkış değişkenlerini belirleyebilir. 4) Mikroişlemci tabanlı sistemde, bellek ve giriş/çıkış port haritasının tasarımını yapabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Mikroişlemci temelli sistemler ve tasarımı, yazılım ve donanım tasarımının bütünleştirilmesi. Bellekler, giriş/çıkış elemanları, kesmeler ve öncelikler. Papatya zincirleme türü iletişimler. Hatlar, bağlantılar, zamanlama, mantık durumu çözümleyicilerinin kullanımı ve mikroişlemci geliştirme merkezleri. Denetim programlaması, bellekte kalıcı programlar ve programlama. 16, 32 ve 64 "bit" mimariler ve özellikleri. Eşzamanlı çok-görevli kullanım ve sistem tasarımı. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Mikroişlemcilere giriş | 2. Hafta | 8086-8088 İşlemcilerin yazılım mimarisi | 3. Hafta | Assembly dilinde programlama ve kodlama | 4. Hafta | 8088/8086 işlemcisinin komut kümesi işlenmesi | 5. Hafta | 8088/8086 işlemcisinin komut kümesi işlenmesi | 6. Hafta | MASM ve TASM kullanarak Assembly dilinde Program geliştirme | 7. Hafta | 8088-8086 işlemcilerinde bellek arayüzü | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | 8088-8086 işlemcilerinde giriş/çıkış arayüzü | 10. Hafta | 8088-8086 işlemcilerinde Kesme( interrupt) arayüzü | 11. Hafta | Donanım zamanlayıcı ve sayaçları | 12. Hafta | Seri haberleşmeye giriş | 13. Hafta | Mikrodenetleyicilere giriş | 14. Hafta | PIC mikrodenetleyici tabanlı tasarım geliştirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Singh, A; Triebel, W. A.: The 8088 and 8086 microprocessors Prentice Hall, 2004, The 8086 IBM PC and compatible computers, M.Mazidi. Ders notları
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 5 | Mini-Sınav | 1 | 5 | Uygulama/Pratik | 1 | 12 | Proje | 1 | 13 | Devam | 1 | 3 | Toplam(%) | | 68 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 68 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 32 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 4 | 8 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 4 | 52 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 22 | 22 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 18 | 18 | Laboratuvar | 2 | 2 | 4 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 8 | 16 | Toplam İş Yükü | | | 180 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |