Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Araştırma, geliştirme ve ilgili kavramları tanımlar ve uygulayabilir. 2) İşletmelerdeki Ar-Ge bölümünün diğer bölümlerle entegrasyonunu sağlayacak faaliyetleri kurgulayabilir. 3) İşletmelerdeki Ar-Ge bölümünün önemini kavrar. 4) Ar-Ge bölümü ve elemanları ile ilgili eleştirel ve rasyonel bir bakış açısı geliştirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Temel Kavramlar, Ar-Ge Rekabet ilişkisi, Ar-Ge portföy-süreç-proje yönetimi, destek ve organizasyon sistemleri, Ar-Ge yönetiminde insan faktörü, Ticarileştirme ve uluslararası Ar-Ge yönetimi, Ar-Ge kültürü.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Temel Kavramlar
2. Hafta
Temel Kavramlar
3. Hafta
Ar-Ge Rekabet ilişkisi
4. Hafta
Ar-Ge Rekabet ilişkisi
5. Hafta
Ar-Ge Rekabet ilişkisi
6. Hafta
Ar-Ge portföy-süreç-proje yönetimi
7. Hafta
Ar-Ge portföy-süreç-proje yönetimi
8. Hafta
ARASINAV
9. Hafta
Destek ve organizasyon sistemleri
10. Hafta
Destek ve organizasyon sistemleri
11. Hafta
Ar-Ge yönetiminde insan faktörü
12. Hafta
Ticarileştirme ve uluslararası Ar-Ge yönetimi
13. Hafta
Ticarileştirme ve uluslararası Ar-Ge yönetimi
14. Hafta
Ar-Ge kültürü
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Miller, Donald Britton, 1986: Managing Professionals in Research and Development, Jossey-Bass Inc., Publishers, San Francisco. Kocaoglu, Dundar F., (Ed.), 1992: Management of R&D and Engineering, North-Holland.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
0
0
0
Final Sınavına Hazırlık
1
9
9
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
5
5
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
0
0
0
Toplam İş Yükü
60
Toplam İş Yükü / 30
2
Dersin AKTS Kredisi
2
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ