Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yazılım mimarileri genel kavram ve yaklaşımlarını açıklar. 2) Yazılım mimarilerini çözümler ve tasarlar. 3) Mimari tasarım desenlerini ve çerçevelerini bilir ve uygular. 4) Servis-odakli mimari modelini bilir ve uygular. 5) Servis, model ve yön tabanli gelistirme yaklasimlarini bilir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Yazılım mimarileri. Mimari tanım dilleri. Yazılım mimarilerinin analiz ve tasarımları. Mimari kalıplar. Bileşen ve mimari tabanlı geliştirme. Servis, model ve yön tabanlı geliştirme yaklaşımları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders tanıtımı. Temel kavramlar
2. Hafta
Yazılım mimari tasarımına duyulan gereksinim
3. Hafta
Yazılım mimarisi tasarımı modelleme
4. Hafta
Mimari tasarım yöntemleri
5. Hafta
Alan modelleme
6. Hafta
Mimari bakışlar
7. Hafta
Bakış modelleme
8. Hafta
Ara-sınav
9. Hafta
Mimari desenler
10. Hafta
Mimari desenler
11. Hafta
Mimari desenler
12. Hafta
Mimarinin gerçekleştirilmesi
13. Hafta
Mimarinin değerlendirilmesi
14. Hafta
Ders özeti ve gözden geçirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Bass, L., Clements, P. and Kazman, R., "Software Architecture in Practice", ISBN: 321154959, Addison-Wesley, (2003). 2. Larman, C., "Applying UML and Patterns", ISBN: 0131489062, Prentice-Hall, (2004).