Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Bilgisayar Mühendisliği Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
VERİ YAPILARI BİL265 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 1 7

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Oğul Göçmen
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dinamik bellek yönetimi ve bağlı liste kavramlarını öğrenir
2) Temel veri yapılarını öğrenir
3) Veri yapılarını gerçekleştirmeyi öğrenir
4) Veri soyutlama ve nesen yönelimli tasarım kavramlarını öğrenir
5) Algoritma analizi yapabilme yeteneği kazanır
6) Özyinelemeyi anlar
7) Veri yapılarıyla problem çözme becerisi kazanır
8) Disiplinlerarası projelerde çalışma becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( BİL122)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITemel veri tiplerine ve özelliklerine giriş. Diziler, doğrusal listeler, tek ve çok bağlı listeler, bellek atama ve düzenleme, yığıt ve özyineli yapı, kuyruk yapıları, ağaç yapıları ve tarama yöntemleri, sıralama ve arama algoritmaları, zaman ölçümleri ve çözümlemeleri ve bu tekniklerin uygulamada kullanımı.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Veri yapılarına giriş. Programlama prensipleri.
2. Hafta Nesne tasarım teknikleri
3. Hafta Vektör veri yapısı
4. Hafta Göstericiler ve dinamik bellek yönetimi
5. Hafta Liste veri yapısı ve iteratörler
6. Hafta Yığıt veri yapısı
7. Hafta Yığıt uygulamaları
8. Hafta ARASINAV HAFTASI
9. Hafta Kuyruk / Öncelikli kuyruk veri yapıları ve uygulamaları
10. Hafta Bağlı liste veri yapısı
11. Hafta İkili ağaç veri yapısı
12. Hafta İkili arama ağacı veri yapısı
13. Hafta İleri veri yapıları - I (Karma fonksiyonları)
14. Hafta İleri veri yapıları - II (2-3-4 ağaç yapısı, kırmızı-siyah ağaç yapısı)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Data Structures with C++ using STL, 2nd Edition, W.Ford & W.Topp, Prentice-Hall, 2002.
2. Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 3rd Edition, M.A. Weiss, Addison Wesly Inc., 2006.
3. Data Structures & Program Design in C, 2nd Edition, Kruse, Tondo, Leung, Prentice-Hall, 1997.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Deney,Sunum,Sorun/Problem Çözme,Proje,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev415
Mini-Sınav410
Devam15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11,51,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar14228
Final Sınavı11,51,5
Ödevler6212
Proje15050
Kısa Sınavlar616
Toplam İş Yükü221
Toplam İş Yükü / 307,36
Dersin AKTS Kredisi7
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1    X            
P2  X     X         X  
P3        X        
P4          X   X    
P5               
P6                X
P7               
P8               
P9               
P10               
P11               
P12