Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Bilgisayar Mühendisliği Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YAŞAM BİLİMLERİ VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BİL172 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 1 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Çağatay Berke Erdaş
Doktor Öğretim Üyesi Didem Ölçer
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yaşam bilimleri konusunda bilgi edinir.
2) Bu alanda bilgisayar mühendisliğinin önemi konusunda yetkinlik kazanır.
3) Tıpta güncel bilgisayar uygulamalarını anlar.
4) Yaşam bilimlerinde, bilgisayar uygulmalarının kullanım etkinliğini yaygınlaştırma becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIHücreden genetik mühendisliğine uzanan bir kapsamda temel biyolojik prensiplerin tanıtımı. Bilgisayar mühendisliği ve yaşam bilimlerinin, biyoloji, kimya ve biyomühendislik yöntemleri temelinde bütünleştirilmesi. Biyokimya, biyosistemler, insan metabolizması ve genetiğine giriş. Modern evrim teorileri ve hayvan/bitki biyolojisi. Biyolojik veri ve bilgi akışı. Bilgisayar mühendisliği yöntemlerinin biyobilimlerde karşılaşılan problemlerin çözümünde uygulanması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş ve Python Programlama
2. Hafta Geleceğin Sağlık Teknolojileri
3. Hafta Kişiselleştirilmiş Tıp
4. Hafta Python Programlama (LAB)
5. Hafta Hücre
6. Hafta DNA-RNA-Protein ve Python Proglamlama
7. Hafta Python Programlama (LAB)
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Hücre Döngüsü ve Kanser
10. Hafta Biyobilişim
11. Hafta Python Programlama (LAB)
12. Hafta Biyobilişim ve Makine Öğrenmesi
13. Hafta Python Programlama (LAB)
14. Hafta Uzaktan Tıp ve Giyilebilir Sensörler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Lehninger, A. L., Nelson, D. L. and Cox, M. M., Principles of Biochemistry, Worth Publishers, 1993.
2. J. D. Watson, Molecular Biology of the Gene, Second edition, Benjamin/Cummings, Menlo Park, 1987.
3. Genetic and Evolutionary Computation, Goldberg, David, Koza, John R. Springer, 2010.
4. Deitel&Deitel, Liperi and Wiedermann, Python How To Program, Prentice Hall, 2002
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev33
Mini-Sınav412
Uygulama/Pratik412
Devam13
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11,51,5
Kısa Sınavlara hazırlık4416
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar428
Final Sınavı11,51,5
Ödevler313
Kısa Sınavlar414
Toplam İş Yükü146
Toplam İş Yükü / 304,86
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X      
P2       
P3       
P4    X     X
P5       
P6       
P7       
P8      X  
P9       
P10       
P11  X   X   X   X
P12