Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Türkçe Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YETİŞKİNLERE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÖR715 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yetişkin eğitimi literatürünü tartışır
2) Türkiyede yetişkin eğitimi süreçlerini eleştirel değerlendirir
3) Yetişkin eğitimi projeleri tasarlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMITürkçenin anadili olarak küçük yaş grubundan farklı olarak yetişkinlere öğretilmesinde izlenebilecek yöntemler. Yetişkinlere ilkokuma yazma konusunda yeterlik kazandırılması, okuma kültürünün oluşturulması gibi çeşitli konularda değerlendirmelerde bulunulması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriğinin tartışılması
2. Hafta Yetişkin eğitimi
3. Hafta Yetişkin eğitimi literatürü
4. Hafta Yetişkin eğitimi literatürü
5. Hafta Yetişkin eğitimi literatürü
6. Hafta Türkiyede yetişkin eğitimi uygulamaları
7. Hafta Türkiyede yetişkin eğitimi uygulamaları
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Türkiyede yetişkin eğitimi uygulamaları
10. Hafta Dünyada yetişkin eğitimi örnekleri
11. Hafta Yetişkin eğitimi uygulama tasarımları
12. Hafta Yetişkin eğitimi uygulama tasarımları
13. Hafta Yetişkin eğitimi uygulama tasarımları
14. Hafta Yetişkin eğitimi uygulama tasarımları
15. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBülbül, Sudi. (1991); Halk Eğitimine Giriş, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir
Duman, Ahmet(2007)Yetişkinler Eğitimi, Ütopya Yayınları:17,Ankara
Lowe, John (1985); Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış, (Çeviren: Turhan Oğuzkan),
Unesco Türkiye Milli Komisyonu, Ankara. Okçabol, Rıfat (1994); Halk Eğitimi (Yetişkin
Eğitimi), Der Yay. İstanbul.
2012. Surfing labour market: Job search skills for young people(ILO; Geneva) at http://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---ed_emp/documents/instructionalmaterial/wcms_231722.pdf
2010. Gender mainstreaming strategies in decent work promotion:programming tools; GEMS toolkit (Geneva)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje130
Makale Sunuşu230
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati12336
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Literatür taraması530150
Makale Sunuşu33090
Toplam İş Yükü299
Toplam İş Yükü / 309,96
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X    
P3  X    
P4  X    
P5  X   X  
P6  X   X  
P7    X   X
P8    X   X
P9     
P10