DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yetişkin eğitimi literatürünü tartışır 2) Türkiyede yetişkin eğitimi süreçlerini eleştirel değerlendirir 3) Yetişkin eğitimi projeleri tasarlar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Türkçenin anadili olarak küçük yaş grubundan farklı olarak yetişkinlere öğretilmesinde izlenebilecek yöntemler. Yetişkinlere ilkokuma yazma konusunda yeterlik kazandırılması, okuma kültürünün oluşturulması gibi çeşitli konularda değerlendirmelerde bulunulması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders içeriğinin tartışılması | 2. Hafta | Yetişkin eğitimi | 3. Hafta | Yetişkin eğitimi literatürü | 4. Hafta | Yetişkin eğitimi literatürü | 5. Hafta | Yetişkin eğitimi literatürü | 6. Hafta | Türkiyede yetişkin eğitimi uygulamaları | 7. Hafta | Türkiyede yetişkin eğitimi uygulamaları | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Türkiyede yetişkin eğitimi uygulamaları | 10. Hafta | Dünyada yetişkin eğitimi örnekleri | 11. Hafta | Yetişkin eğitimi uygulama tasarımları | 12. Hafta | Yetişkin eğitimi uygulama tasarımları | 13. Hafta | Yetişkin eğitimi uygulama tasarımları | 14. Hafta | Yetişkin eğitimi uygulama tasarımları | 15. Hafta | Genel değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bülbül, Sudi. (1991); Halk Eğitimine Giriş, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir Duman, Ahmet(2007)Yetişkinler Eğitimi, Ütopya Yayınları:17,Ankara Lowe, John (1985); Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış, (Çeviren: Turhan Oğuzkan), Unesco Türkiye Milli Komisyonu, Ankara. Okçabol, Rıfat (1994); Halk Eğitimi (Yetişkin Eğitimi), Der Yay. İstanbul. 2012. Surfing labour market: Job search skills for young people(ILO; Geneva) at http://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---ed_emp/documents/instructionalmaterial/wcms_231722.pdf 2010. Gender mainstreaming strategies in decent work promotion:programming tools; GEMS toolkit (Geneva) |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje | 1 | 30 | Makale Sunuşu | 2 | 30 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 12 | 3 | 36 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Literatür taraması | 5 | 30 | 150 | Makale Sunuşu | 3 | 30 | 90 | Toplam İş Yükü | | | 299 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |