Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Türkçe Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİSİPLİNLERARASI BAKIŞLA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÖR713 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Disiplinlerarasılık kuramlarını tartışır
2) Türkçe eğitiminin disiplinlerarası çalışmalarını değerlendirir
3) Disiplinlerarası proje tasarlayabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIDiğer bilim dallarının kullandığı bilimsel yöntem ve tekniklerden hareketle Türkçe öğretiminin farklı bakış açısıyla ele alınması. Matematik, fen, mühendislik, psikoloji, sosyoloji ve hukuk gibi bilim dallarının verilerinden hareketle Türkçe öğretiminin incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriğinin tartışılması ve kaynaklar
2. Hafta Disiplinlerarasılık literatürünün tartışılması
3. Hafta Dilbilim ve Türkçe eğitimi literatürürnün tartışılması
4. Hafta Dilbilim ve Türkçe eğitimi literatürürnün tartışılması
5. Hafta Dilbilim ve Türkçe eğitimi literatürürnün tartışılması
6. Hafta Dilbilim ve Türkçe eğitimi literatürürnün tartışılması
7. Hafta ELT ve Türkçe Eğitimi çalışmaları
8. Hafta Arasınav
9. Hafta ELT ve Türkçe Eğitimi çalışmaları
10. Hafta İstatistik ve Türkçe eğitimi araştırmaları
11. Hafta İstatistik ve Türkçe eğitimi araştırmaları
12. Hafta Türkçe eğitimi alanında meta analiz literatürü tartışılması
13. Hafta Türkçe eğitimi alanında meta analiz literatürü tartışılması
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAbbott, Andrew (2001). ?Chaos of Disciplines.? Chicago: University of Chicago Press.
Aristotle (1952). ?On the Parts of Animals.? Great Books of the Western World. Robert Hutchins (der.) içinde.
Chicago: Encyclopedia Britannica.
Bradbeer, John (1999). ?Barriers to Interdisciplinarity: Disciplinary Discourses and Student Learning.?
Journal of Geography in Higher Education. 23 (3): 381-396.
Buanes, Arild ve Svein Jentoft (2009). ?Building Bridges: Institutional Perspectives on Interdisciplinarity.?
Futures. 41: 446?454.
Cluck, Anne (1980). ?Reflections in the Interdisciplinary Apporach to the Humanities.?
Liberal Education. 66 (1): 67-77.
Cole, Stephen (1992). ?Making Science: Between Nature and Society.? Cambridge, MA: Harvard University
Press.
Sociological Visions. Kai Erikson (der.) içinde. Lanham, MD: Rowman & Littlefield.
Elzinga, Aant (1987). ?Internal and External Regularities in Research and Higher Education Systems?.
Özkök, A. (2004). Disiplinler Arası Yaklaşıma Dayalı Sanat Eğitiminin Yaratıcı Problem Çözme
Becerisine Etkisi ve Bir Model Önerisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Yıldırım, A. (1996). Disiplinler Arası Öğretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu
Sonuçlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (12), 89-94.
Kanatlı,f- Çekici, Y. E. "Türkçe Öğretiminde Disiplinler Arası Olanaklar"
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje140
Makale Sunuşu130
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav12020
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Proje15050
Literatür taraması435140
Makale Sunuşu42080
Toplam İş Yükü290
Toplam İş Yükü / 309,66
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X   X   X
P3    X   X
P4      X
P5    X   X
P6      X
P7      X
P8      X
P9      X
P10    X   X