Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Disiplinlerarasılık kuramlarını tartışır 2) Türkçe eğitiminin disiplinlerarası çalışmalarını değerlendirir 3) Disiplinlerarası proje tasarlayabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Diğer bilim dallarının kullandığı bilimsel yöntem ve tekniklerden hareketle Türkçe öğretiminin farklı bakış açısıyla ele alınması. Matematik, fen, mühendislik, psikoloji, sosyoloji ve hukuk gibi bilim dallarının verilerinden hareketle Türkçe öğretiminin incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders içeriğinin tartışılması ve kaynaklar
2. Hafta
Disiplinlerarasılık literatürünün tartışılması
3. Hafta
Dilbilim ve Türkçe eğitimi literatürürnün tartışılması
4. Hafta
Dilbilim ve Türkçe eğitimi literatürürnün tartışılması
5. Hafta
Dilbilim ve Türkçe eğitimi literatürürnün tartışılması
6. Hafta
Dilbilim ve Türkçe eğitimi literatürürnün tartışılması
7. Hafta
ELT ve Türkçe Eğitimi çalışmaları
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
ELT ve Türkçe Eğitimi çalışmaları
10. Hafta
İstatistik ve Türkçe eğitimi araştırmaları
11. Hafta
İstatistik ve Türkçe eğitimi araştırmaları
12. Hafta
Türkçe eğitimi alanında meta analiz literatürü tartışılması
13. Hafta
Türkçe eğitimi alanında meta analiz literatürü tartışılması
14. Hafta
Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Abbott, Andrew (2001). ?Chaos of Disciplines.? Chicago: University of Chicago Press. Aristotle (1952). ?On the Parts of Animals.? Great Books of the Western World. Robert Hutchins (der.) içinde. Chicago: Encyclopedia Britannica. Bradbeer, John (1999). ?Barriers to Interdisciplinarity: Disciplinary Discourses and Student Learning.? Journal of Geography in Higher Education. 23 (3): 381-396. Buanes, Arild ve Svein Jentoft (2009). ?Building Bridges: Institutional Perspectives on Interdisciplinarity.? Futures. 41: 446?454. Cluck, Anne (1980). ?Reflections in the Interdisciplinary Apporach to the Humanities.? Liberal Education. 66 (1): 67-77. Cole, Stephen (1992). ?Making Science: Between Nature and Society.? Cambridge, MA: Harvard University Press. Sociological Visions. Kai Erikson (der.) içinde. Lanham, MD: Rowman & Littlefield. Elzinga, Aant (1987). ?Internal and External Regularities in Research and Higher Education Systems?. Özkök, A. (2004). Disiplinler Arası Yaklaşıma Dayalı Sanat Eğitiminin Yaratıcı Problem Çözme Becerisine Etkisi ve Bir Model Önerisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Yıldırım, A. (1996). Disiplinler Arası Öğretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (12), 89-94. Kanatlı,f- Çekici, Y. E. "Türkçe Öğretiminde Disiplinler Arası Olanaklar"
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
40
Makale Sunuşu
1
30
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
20
20
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Proje
1
50
50
Literatür taraması
4
35
140
Makale Sunuşu
4
20
80
Toplam İş Yükü
290
Toplam İş Yükü / 30
9,66
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ