Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Türkçe Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL EĞİTİM ALANI OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÖR712 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Özel eğitim literatürünü dil eğitimi açısından tartışır
2) Özel eğitim uygulamalarını tartışır
3) Farklı ihtiyaçlara göre eğitim uygulamaları hazırlayıp projelendirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIÖzel gereksinimli bireylerde Türkçe anlama ve anlatma becerilerinin nasıl geliştirilebileceğinin incelenmesi, dil öğretimi doğrudan etkileyen çeşitli öğrenme güçlükleri (disleksi vb.) ve bunların tanımlanması. Bu doğrultuda çeşitli çözüm önerileri ile öğrenme-öğretme durumlarının tasarlanması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriğinin tartışılması ve kaynaklar
2. Hafta Özel gereksinimli bireylerde Türkçe becerilerine dair literatürün incelenmesi
3. Hafta Özel gereksinimli bireylerde Türkçe becerilerine dair literatürün incelenmesi
4. Hafta Özel gereksinimli bireylerde Türkçe becerilerine dair literatürün incelenmesi
5. Hafta Özel gereksinimli bireylerde Türkçe becerilerine dair literatürün incelenmesi
6. Hafta Özel gereksinimli bireylerde Türkçe becerilerine dair uygulamalar
7. Hafta Özel gereksinimli bireylerde Türkçe becerilerine dair uygulamalar
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Özel gereksinimli bireyler için dil becerileri uygulama tasarımları tartışılması
10. Hafta Özel gereksinimli bireyler için dil becerileri uygulama tasarımları tartışılması
11. Hafta Özel gereksinimli bireyler için dil becerileri uygulama tasarımları tartışılması
12. Hafta Tasarımların projelendirlmesi
13. Hafta Tasarımların projelendirlmesi
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBayraktar, V., Güven, G. & Temel, Z. F. (2016). A study into the attitudes of teachers working at
preschool education institutions regarding family involvement activities. Kastamonu Education
Journal, 24(2), 755-770.
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş (Ed. Ayşegül Ataman). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Gönül Akçamete). KÖK Yayıncılık.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. İbrahim H. Diken). PEGEM Akademi.
Disleksi-Özgül Öğrenme Güçlüğü. Psikonet
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri. William N. Bender. Çeviri: Nobel Akademik Yayıncılık.
Öğrenme Güçlükleri. Editör: S. Sunay Yıldırım Doğru. Eğiten Kitap.
Türkçe Eğitim Programları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje130
Makale Sunuşu330
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav12020
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati12336
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Etkinlik Geliştirme 42080
Sonuçların analiz edilmesi155
Makale Sunuşu31545
Makale İnceleme33090
Toplam İş Yükü276
Toplam İş Yükü / 309,2
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X  
P2  X   X  
P3  X   X  
P4      X
P5  X   X   X
P6      X
P7      X
P8      X
P9      X
P10      X