DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özel eğitim literatürünü dil eğitimi açısından tartışır 2) Özel eğitim uygulamalarını tartışır 3) Farklı ihtiyaçlara göre eğitim uygulamaları hazırlayıp projelendirir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Özel gereksinimli bireylerde Türkçe anlama ve anlatma becerilerinin nasıl geliştirilebileceğinin incelenmesi, dil öğretimi doğrudan etkileyen çeşitli öğrenme güçlükleri (disleksi vb.) ve bunların tanımlanması. Bu doğrultuda çeşitli çözüm önerileri ile öğrenme-öğretme durumlarının tasarlanması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders içeriğinin tartışılması ve kaynaklar | 2. Hafta | Özel gereksinimli bireylerde Türkçe becerilerine dair literatürün incelenmesi | 3. Hafta | Özel gereksinimli bireylerde Türkçe becerilerine dair literatürün incelenmesi | 4. Hafta | Özel gereksinimli bireylerde Türkçe becerilerine dair literatürün incelenmesi | 5. Hafta | Özel gereksinimli bireylerde Türkçe becerilerine dair literatürün incelenmesi | 6. Hafta | Özel gereksinimli bireylerde Türkçe becerilerine dair uygulamalar | 7. Hafta | Özel gereksinimli bireylerde Türkçe becerilerine dair uygulamalar | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Özel gereksinimli bireyler için dil becerileri uygulama tasarımları tartışılması | 10. Hafta | Özel gereksinimli bireyler için dil becerileri uygulama tasarımları tartışılması | 11. Hafta | Özel gereksinimli bireyler için dil becerileri uygulama tasarımları tartışılması | 12. Hafta | Tasarımların projelendirlmesi | 13. Hafta | Tasarımların projelendirlmesi | 14. Hafta | Genel değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bayraktar, V., Güven, G. & Temel, Z. F. (2016). A study into the attitudes of teachers working at preschool education institutions regarding family involvement activities. Kastamonu Education Journal, 24(2), 755-770. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş (Ed. Ayşegül Ataman). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Gönül Akçamete). KÖK Yayıncılık. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. İbrahim H. Diken). PEGEM Akademi. Disleksi-Özgül Öğrenme Güçlüğü. Psikonet Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri. William N. Bender. Çeviri: Nobel Akademik Yayıncılık. Öğrenme Güçlükleri. Editör: S. Sunay Yıldırım Doğru. Eğiten Kitap. Türkçe Eğitim Programları |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje | 1 | 30 | Makale Sunuşu | 3 | 30 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 12 | 3 | 36 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Etkinlik Geliştirme | 4 | 20 | 80 | Sonuçların analiz edilmesi | 1 | 5 | 5 | Makale Sunuşu | 3 | 15 | 45 | Makale İnceleme | 3 | 30 | 90 | Toplam İş Yükü | | | 276 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |