Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Türkçe Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKÇE DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI TÖR711 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Tülay Sarar Kuzu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğretim programlarındaki dilbilgisi öğretim yaklaşımını tartışır
2) Dilbilgisi öğretim sürecindeki uygulamaları karşılaştırır
3) Dilbilgisi uygulamaları tasarlar ve projelendirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIDil bilgisi öğretiminde izlenen yaklaşım ve yöntemlerin Türkçenin ana dili ve yabancı dil olarak öğretimi açısından incelenmesi. Bu yaklaşım ve yöntemlerden hareketle Türkçe öğretiminde dil bilgisi öğretiminin mevcut durumunun değerlendirilmesi. İlgili bilimsel çalışmalardan hareketle belirlenen sorunlara yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriğinin tartışılması ve kaynaklar
2. Hafta Yazı dili gelişim sürecinin tartışılması
3. Hafta Farklı Türk lehçeleri ve bunların öğretim yaklaşımları
4. Hafta Türkçe öğretim programlarında dil öğretimi yaklaşımlarının analizi
5. Hafta Türkçe öğretim programlarında dil öğretimi yaklaşımlarının analizi
6. Hafta Ders kitaplarındaki öğretim uygulamalarının analizi
7. Hafta Ders kitaplarındaki öğretim uygulamalarının analizi
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Dil öğretim literatürünün tartışılması
10. Hafta Dil öğretim literatürünün tartışılması
11. Hafta Dil öğretim literatürünün tartışılması
12. Hafta Dil öğretim literatürünün tartışılması
13. Hafta Dil öğretim uygulamaları projelendirlmesi
14. Hafta Dil öğretim uygulamaları projelendirlmesi
15. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTürkçe Öğretim Programları
Türkçe Ders Kitapları
Aksan, D. vd. (1983). Sözcük Türleri. Ankara: TDK Yay.
Aksan, Y. (2002). Tümce Konusu: Tanımı ve Kapsamı. L. Uzun ve E. Huber (Ed.). Türkçede Bilgi Yapısı ve Bilimsel Metinler
içinde (13-36). Essen: Verlag Die Blaue Eule.
Aksan, Y. vd. (2012). Construction of the Turkish National Corpus (TNC). Proceedings of the Eight International
Conference on Language Resources and Evaluation (LREC 2012). İstanbul. http://www.lrecconf.org/proceedings/lrec2012/papers.html
Erguvanlı, E. (1984). The Function of Word Order in Turkish Grammar. University of California Publication in Linguistics,
C. 106, Berkeley/Los Angeles: California Üniversitesi Yay.
Fantidou-Trouki, E. (1993). Sentential adverbs and relevance. Lingua, 90, 69-90.
Göksel, A. & Özsoy, S. (1998). Is There a Focus Position in Turkish?. (Basılmamış bildiri metni) IX. Uluslararası Dilbilim Konferansı. Oxford Üniversitesi.
Güneş, G. (2014). Constraints on syntax-prosody correspondence: The case of clausal and subclausal parentheticals in
Turkish. Lingua, 150, 278-314.
İşsever, S. (2000). Türkçede Bilgi Yapısı. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Korkmaz, Zeynep (2009). Türkiye Türkçesi Grameri: Şekil Bilgisi. Ankara: TDK Yay.
Kornfilt, J. (1997). Turkish. London/New York: Routledge.
Aksan, Y. (2002). Tümce Konusu: Tanımı ve Kapsamı. L. Uzun ve E. Huber (Ed.). Türkçede Bilgi Yapısı ve Bilimsel Metinler
içinde (13-36). Essen: Verlag Die Blaue Eule.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje140
Makale Sunuşu320
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati12336
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Dönem Projesi Araştırması1100100
Etkinlik Geliştirme
Makale Sunuşu42080
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma42080
Toplam İş Yükü299
Toplam İş Yükü / 309,96
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X  
P2  X   X  
P3  X   X  
P4      X
P5  X   X  
P6      X
P7      X
P8      X
P9      X
P10      X