Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Teknoloji entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olabilecek 2) Bilgisayar destekli eğitim uygulamalarının Türkçe öğretimindeki yerini kavrayabilecek 3) Türkçe dersi ile bilgi ve iletişim teknolojilerini ilişkilendirebilecek 4) - Teknoloji destekli Türkçe öğretimi ders materyali hazırlayabilecek 5) Türkçe öğretimine teknolojinin entegre edildiği ders planları hazırlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bir dilin ana dili olarak öğretiminde izlenen yaklaşım, yöntem ve teknikler. Güncel Türkçe dersi öğretim programı ve mevcut çalışmalardan hareketle Türkçenin ana dili olarak öğretiminde izlenen yaklaşım, yöntem ve tekniklerin belirlenmesi. Bilgisayar destekli eğitim uygulamalarının genel olarak dil öğretimi özel olarak ise Türkçe öğretimindeki yeri ve önemi. Çeşitli uygulamaların öğretim ve ders programlarında nasıl yer alması gerektiğinin tartışılması. Teknolojik, pedagojik ve alan bilgisinin Türkçe öğretimindeki çeşitli öğrenme-öğretme durumlarına uyarlanması ve bu yönde ders tasarımlarının yapılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Teknoloji Entegrasyonu
2. Hafta
Temel Kavramlar
3. Hafta
Bilgisayar Destekli Eğitim
4. Hafta
Öğretimsel Mesaj Tasarımı
5. Hafta
Teknoloji Destekli Öğretim Materyallerinin Türkçe Öğretimindeki Yeri
6. Hafta
Teknoloji Destekli Öğretim Materyallerinin Türkçe Öğretimindeki Amacı
7. Hafta
Türkçe Öğretiminde Bilgisayar Temelli Materyaller
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Öğrenmeyi Görsel ve Ses Uygulamaları İle Destekleme
10. Hafta
Öğrenmeyi Video ve Çoklu Ortam Uygulamaları İle Destekleme
11. Hafta
Türkçe Öğretiminde Yeni Teknolojiler
12. Hafta
Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Teknolojileri ve Sosyal Medya
13. Hafta
Teknoloji Destekli Öğretim Programları
14. Hafta
Türkçe Öğretiminde Teknoloji Destekli Ders Planı Tasarımı
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
? Keray Dinçel, B. ve Savur, H. (2019). Türkçe Öğretiminde Öğretim Teknolojileri, Eğitim Yayınevi ? Idemudia, E. C. (Ed.). (2018). Handbook of Research on Technology Integration in the Global World. IGI Global. ? Cennamo, K., Ross, J., & Ertmer, P. (2009). Technology integration for meaningful classroom use: A standards-based approach. Nelson Education. ? Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).London: Pearson Education Inc. ? Kalelioğlu, F., Cabı E., Yalçınalp S., Ersoy H., Avcı Ü. ve Ergün E. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Ed. Emine Cabı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık ? Benzer, A. (2017). Dijital çağda öğretim teknolojileri ile Türkçe eğitimi. Ankara: TTGV.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
5
15
75
Literatür taraması
20
5
100
Uygulama
1
10
10
Makale İnceleme
5
5
25
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
10
3
30
Toplam İş Yükü
282
Toplam İş Yükü / 30
9,4
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ