Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Türkçe Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİYE UYGUN DERS TASARIMLARI TÖR710 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Teknoloji entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olabilecek
2) Bilgisayar destekli eğitim uygulamalarının Türkçe öğretimindeki yerini kavrayabilecek
3) Türkçe dersi ile bilgi ve iletişim teknolojilerini ilişkilendirebilecek
4) - Teknoloji destekli Türkçe öğretimi ders materyali hazırlayabilecek
5) Türkçe öğretimine teknolojinin entegre edildiği ders planları hazırlayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBir dilin ana dili olarak öğretiminde izlenen yaklaşım, yöntem ve teknikler. Güncel Türkçe dersi öğretim programı ve mevcut çalışmalardan hareketle Türkçenin ana dili olarak öğretiminde izlenen yaklaşım, yöntem ve tekniklerin belirlenmesi. Bilgisayar destekli eğitim uygulamalarının genel olarak dil öğretimi özel olarak ise Türkçe öğretimindeki yeri ve önemi. Çeşitli uygulamaların öğretim ve ders programlarında nasıl yer alması gerektiğinin tartışılması. Teknolojik, pedagojik ve alan bilgisinin Türkçe öğretimindeki çeşitli öğrenme-öğretme durumlarına uyarlanması ve bu yönde ders tasarımlarının yapılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Teknoloji Entegrasyonu
2. Hafta Temel Kavramlar
3. Hafta Bilgisayar Destekli Eğitim
4. Hafta Öğretimsel Mesaj Tasarımı
5. Hafta Teknoloji Destekli Öğretim Materyallerinin Türkçe Öğretimindeki Yeri
6. Hafta Teknoloji Destekli Öğretim Materyallerinin Türkçe Öğretimindeki Amacı
7. Hafta Türkçe Öğretiminde Bilgisayar Temelli Materyaller
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Öğrenmeyi Görsel ve Ses Uygulamaları İle Destekleme
10. Hafta Öğrenmeyi Video ve Çoklu Ortam Uygulamaları İle Destekleme
11. Hafta Türkçe Öğretiminde Yeni Teknolojiler
12. Hafta Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Teknolojileri ve Sosyal Medya
13. Hafta Teknoloji Destekli Öğretim Programları
14. Hafta Türkçe Öğretiminde Teknoloji Destekli Ders Planı Tasarımı
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR? Keray Dinçel, B. ve Savur, H. (2019). Türkçe Öğretiminde Öğretim Teknolojileri, Eğitim Yayınevi
? Idemudia, E. C. (Ed.). (2018). Handbook of Research on Technology Integration in the Global World. IGI Global.
? Cennamo, K., Ross, J., & Ertmer, P. (2009). Technology integration for meaningful classroom use: A standards-based approach. Nelson Education.
? Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).London: Pearson Education Inc.
? Kalelioğlu, F., Cabı E., Yalçınalp S., Ersoy H., Avcı Ü. ve Ergün E. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Ed. Emine Cabı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
? Benzer, A. (2017). Dijital çağda öğretim teknolojileri ile Türkçe eğitimi. Ankara: TTGV.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler51575
Literatür taraması205100
Uygulama11010
Makale İnceleme5525
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma10330
Toplam İş Yükü282
Toplam İş Yükü / 309,4
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5         
P6  X   X   X   X   X
P7         
P8         
P9  X   X   X   X   X
P10