Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Türkçe Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİK TÖR708 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Alanına özgü çalışmalar için araştırma deseni oluşturur,
2) Alanına özgü veri toplama araçları geliştirir,
3) Alanındaki çalışmaları araştırma süreç ve yöntemleri açısından değerlendirerek önerilerde bulunur,
4) Alanına özgü bir sorundan hareketle özgün araştırma süreci tasarlarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIGenel olarak eğitim-öğretim etkinliklerinin tamamında ve özel olarak Türkçe öğretiminde yapılacak çalışmalarda araştırma deseni belirleme, belirlenen araştırma desenine uygun veri toplama yöntem ve kaynaklarının belirlenmesi; nicel, nitel ve karma araştırma desenlerinin özellikleri ile bu desenlere uygun yürütülecek çalışmaların özelliklerinin tartışılması. İlgili alan yazınında birbirinden farklı araştırma desenleriyle yürütülen çalışmaların etik ve akademik açıdan değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eğitim araştırmalarının doğası
2. Hafta Eğitim araştırmalarında temel kavramlar I (araştırma problemi, değişken ve varsayım, alan yazını tarama)
3. Hafta Eğitim araştırmalarında temel kavramlar II (örneklem, veri aracı, geçerlik ve güvenilirlik)
4. Hafta Eğitim araştırmalarında temel kavramlar III (veri analizi)
5. Hafta Araştırmalarda Raporlama ve Öneriler Oluşturma
6. Hafta Araştırmalarda Etik Sorunlar
7. Hafta Türkçe eğitimi alanında yapılan çalışmaların temel kavramlar açısından incelenmesi (5 adet farklı özellikteki makalenin sunumu)
8. Hafta Türkçe eğitimi alanında yapılan çalışmaların temel kavramlar açısından incelenmesi (5 adet farklı özellikteki makalenin sunumu)
9. Hafta Nicel Araştırma Yöntemleri I
10. Hafta Nicel Araştırma Yöntemleri II
11. Hafta Nitel Araştırma Yöntemleri I
12. Hafta Nitel Araştırma Yöntemleri II
13. Hafta Türkçe öğretimi alanına özgü bir araştırma sürecinin tasarlanması
14. Hafta Tasarımların tartışılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBüyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-hill.
Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi (17. baskı). Ankara: Nobel.
Kuş, E. (2009). Nicel-nitel araştırma teknikleri: sosyal bilimlerde araştırma teknikleri nicel mi? nitel mi? (3. baskı). Ankara: Anı.
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. sage.
Yıldırım, A., & Simsek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Anlatım,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Makale Sunuşu510
Örnek Olay Sunumu150
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi148112
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar000
Final Sınavı133
Ödevler000
Sunum (Hazırlık dahil)51050
Dönem Projesi Araştırması14040
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4    X   X   X
P5      X   X
P6  X   X   X   X
P7        X
P8        X
P9        X
P10        X