Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Alanına özgü çalışmalar için araştırma deseni oluşturur, 2) Alanına özgü veri toplama araçları geliştirir, 3) Alanındaki çalışmaları araştırma süreç ve yöntemleri açısından değerlendirerek önerilerde bulunur, 4) Alanına özgü bir sorundan hareketle özgün araştırma süreci tasarlarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Genel olarak eğitim-öğretim etkinliklerinin tamamında ve özel olarak Türkçe öğretiminde yapılacak çalışmalarda araştırma deseni belirleme, belirlenen araştırma desenine uygun veri toplama yöntem ve kaynaklarının belirlenmesi; nicel, nitel ve karma araştırma desenlerinin özellikleri ile bu desenlere uygun yürütülecek çalışmaların özelliklerinin tartışılması. İlgili alan yazınında birbirinden farklı araştırma desenleriyle yürütülen çalışmaların etik ve akademik açıdan değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eğitim araştırmalarının doğası
2. Hafta
Eğitim araştırmalarında temel kavramlar I (araştırma problemi, değişken ve varsayım, alan yazını tarama)
3. Hafta
Eğitim araştırmalarında temel kavramlar II (örneklem, veri aracı, geçerlik ve güvenilirlik)
4. Hafta
Eğitim araştırmalarında temel kavramlar III (veri analizi)
5. Hafta
Araştırmalarda Raporlama ve Öneriler Oluşturma
6. Hafta
Araştırmalarda Etik Sorunlar
7. Hafta
Türkçe eğitimi alanında yapılan çalışmaların temel kavramlar açısından incelenmesi (5 adet farklı özellikteki makalenin sunumu)
8. Hafta
Türkçe eğitimi alanında yapılan çalışmaların temel kavramlar açısından incelenmesi (5 adet farklı özellikteki makalenin sunumu)
9. Hafta
Nicel Araştırma Yöntemleri I
10. Hafta
Nicel Araştırma Yöntemleri II
11. Hafta
Nitel Araştırma Yöntemleri I
12. Hafta
Nitel Araştırma Yöntemleri II
13. Hafta
Türkçe öğretimi alanına özgü bir araştırma sürecinin tasarlanması
14. Hafta
Tasarımların tartışılması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem. Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-hill. Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi (17. baskı). Ankara: Nobel. Kuş, E. (2009). Nicel-nitel araştırma teknikleri: sosyal bilimlerde araştırma teknikleri nicel mi? nitel mi? (3. baskı). Ankara: Anı. Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. sage. Yıldırım, A., & Simsek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Anlatım,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Makale Sunuşu
5
10
Örnek Olay Sunumu
1
50
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
8
112
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
0
0
0
Sunum (Hazırlık dahil)
5
10
50
Dönem Projesi Araştırması
1
40
40
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ