Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Türkçe Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ TÖR707 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanına ait temel olguları özgün bir biçimde tanımlayabilirler,
2) Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında ele alınan sorunlara ya da az değinilmiş konulara ilişkin araştırma yapabilirler,
3) Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında yaptıkları araştırma sonuçlarını yorumlayarak yeni ve özgün bilgiler üretebilirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIAna dili Türkçe olmayan kişilere Türkçenin öğretilmesinde izlenen yöntemler, yabancı dil öğretimi kuram ve uygulamalarının Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki yeri. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde politika ve programlar, ders kitapları ve bu alanda yapılan bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yabancı dil öğretiminin kuramsal temelleri
2. Hafta Yabancı dil öğretimi bağlamında Türkçenin öğretimi
3. Hafta Yabancı dil öğretiminde dil becerilerinin geliştirilmesi
4. Hafta Yabancı dil öğretiminde dil becerilerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi
5. Hafta Yabancı dil öğretiminde öğrenen özellikleri
6. Hafta Yabancı dil öğretiminde öğretmen yeterlikleri
7. Hafta Yabancı dil öğretiminde araştırma yöntemleri
8. Hafta Alan yazın taraması (tarama ölçütlerinin belirlenmesi, görev dağılımının yapılması)
9. Hafta Alan yazın taraması sonuçlarının paylaşılması ve tartışılması
10. Hafta Alan yazın taraması sonuçlarının analiz edilmesi ve değerlendirilmesi
11. Hafta Alan yazın taramasının raporlaştırılması (içerik ve kapsam tartışması, görev dağılımı)
12. Hafta Raporlaştırma süreci ve değerlendirmeler
13. Hafta Raporlaştırma süreci ve değerlendirmeler
14. Hafta Raporlaştırma süreci ve değerlendirmeler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBrown, D. H. (2006). Principles of Language Learning and Teaching. Pearson.
Celce-Murcia, M. (Edt.)(2001). Teaching English as a Second or Foreign Language. Heinle & Heinle.
Cook, V. (2008). Second Language Learning and Language Teaching. Hodder.
Ellis, R. (1994). The Study of Second Language Acquisition. Oxford Uni. Press.
Larsen- Freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford Uni Press.
Nunan, D. (2015). Teaching English to Speakers of Other Languages an Introduction. Routledge.
Richards, J.C. & Rogers, T. S. (1999). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge Uni Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1412168
Final Sınavına Hazırlık14444
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2    X   X
P3  X   X   X
P4    X   X
P5  X   X   X
P6    X   X
P7    X   X
P8      X
P9     
P10    X   X