DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanına ait temel olguları özgün bir biçimde tanımlayabilirler, 2) Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında ele alınan sorunlara ya da az değinilmiş konulara ilişkin araştırma yapabilirler, 3) Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında yaptıkları araştırma sonuçlarını yorumlayarak yeni ve özgün bilgiler üretebilirler
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Ana dili Türkçe olmayan kişilere Türkçenin öğretilmesinde izlenen yöntemler, yabancı dil öğretimi kuram ve uygulamalarının Türkçenin yabancı dil olarak öğretimindeki yeri. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde politika ve programlar, ders kitapları ve bu alanda yapılan bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Yabancı dil öğretiminin kuramsal temelleri | 2. Hafta | Yabancı dil öğretimi bağlamında Türkçenin öğretimi | 3. Hafta | Yabancı dil öğretiminde dil becerilerinin geliştirilmesi | 4. Hafta | Yabancı dil öğretiminde dil becerilerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi | 5. Hafta | Yabancı dil öğretiminde öğrenen özellikleri | 6. Hafta | Yabancı dil öğretiminde öğretmen yeterlikleri | 7. Hafta | Yabancı dil öğretiminde araştırma yöntemleri | 8. Hafta | Alan yazın taraması (tarama ölçütlerinin belirlenmesi, görev dağılımının yapılması) | 9. Hafta | Alan yazın taraması sonuçlarının paylaşılması ve tartışılması | 10. Hafta | Alan yazın taraması sonuçlarının analiz edilmesi ve değerlendirilmesi | 11. Hafta | Alan yazın taramasının raporlaştırılması (içerik ve kapsam tartışması, görev dağılımı) | 12. Hafta | Raporlaştırma süreci ve değerlendirmeler | 13. Hafta | Raporlaştırma süreci ve değerlendirmeler | 14. Hafta | Raporlaştırma süreci ve değerlendirmeler |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Brown, D. H. (2006). Principles of Language Learning and Teaching. Pearson. Celce-Murcia, M. (Edt.)(2001). Teaching English as a Second or Foreign Language. Heinle & Heinle. Cook, V. (2008). Second Language Learning and Language Teaching. Hodder. Ellis, R. (1994). The Study of Second Language Acquisition. Oxford Uni. Press. Larsen- Freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford Uni Press. Nunan, D. (2015). Teaching English to Speakers of Other Languages an Introduction. Routledge. Richards, J.C. & Rogers, T. S. (1999). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge Uni Press.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 12 | 168 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 44 | 44 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |