Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Türkçe Eğitimi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİL ÖĞRETİMİNDE TEMEL BECERİLERİN GELİŞTİRİLMESİ VE ÖLÇÜLMESİ TÖR705 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ölçme alanyazınını tarar
2) Dil öğretimi ölçme araçlarına dair alanyazını tarar
3) Türkçeye uygun ölçme araçları konusunda planlamalar tasarlar
4) Tasarımlarını tartışır ve bunaların sahada test edilmesine yönelik çalışmalar yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIDil öğretiminde dört temel beceri olarak adlandırılan dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerinin nasıl geliştirilebileceğine dair ilgili alan yazınındaki kuramların incelenmesi. Bu kuramlardan hareketle bu becerilerin gerek eğitim-öğretim sürecinde gerekse bilimsel niteliği olan çalışmalarda nasıl ölçülebileceğinin yine ilgili alan yazınından hareketle belirlenmesi. Daha önce bu şekilde yapılmış akademik çalışmaların izlenen yöntemler bakımından incelenerek değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İçerik ve planlamanın tartışılması
2. Hafta Dil gelişim ve beceri alanlarına dair alanyazın taraması ve tartışma
3. Hafta Dil gelişimi ölçme araçlarının tartışılması
4. Hafta Dil gelişiminde ölçme araçlarına dair dair alanyazının tartışılması
5. Hafta Dil gelişiminde ölçme araçlarına dair dair alanyazının tartışılması
6. Hafta Dil gelişiminde ölçme araçlarına dair dair alanyazının tartışılması
7. Hafta Dil gelişiminde ölçme araçlarına dair dair alanyazının tartışılması
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Farklı ölçme araçları tasarımı projeleri
10. Hafta Farklı ölçme araçları tasarımı projeleri
11. Hafta Farklı ölçme araçları tasarımı projeleri
12. Hafta Tasalanan ölçme araçlarına dair uygulama projeleri planlama
13. Hafta Tasalanan ölçme araçlarına dair uygulama projeleri planlama
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAydın, İ. (2016) Öğretimde denetim: durum saptama, değerlendirme ve geliştirme (6. Baskı).Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Boylu, E. (2022). Kuramdan Uygulamaya Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem.
Bıyıklı, C. vd. (2020). Soruyorum Soru Tiplerine Türkçe Dersinden Örnekler ve Yorumlar. Ankara: Pegem.
Hengirmen, M. (1997) Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve Tömer Yöntemi, Ankara: Engin Yayınları.
MEB, (2005), ilköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). Türkçe dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB
MEB Türkçe Ders Kitapları
Çerçi, A. (2015). Türkçe öğretmenlerinin öğrencilerin konuşma becerisini ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşleri. Uluslararası sosyal ve eğitim bilimleri dergisi, 2(4), 186-204
Çepni, S. (2007). Performansların değerlendirilmesi (ss. 193-239), Ölçme ve değerlendirme (Editör:
E. Karip). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Göçer A. (2018) Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirme (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Kutlu, Ö., D. Doğan ve İ. Karakaya. (2008). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi. Ankara: Pegem Akademi.
Özçelik, D.A.(1999). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları.
http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_01/20094146_Dort_Beceride_Turkce_Dil _Sinavi_Ocak_2020.pdf
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje140
Makale Sunuşu430
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati12336
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Proje340120
Uygulama428112
Tez Araştırması
Toplam İş Yükü296
Toplam İş Yükü / 309,86
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X  
P2  X   X   X   X
P3  X   X    
P4       
P5    X   X  
P6       
P7       
P8       
P9  X   X   X  
P10