Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ölçme alanyazınını tarar 2) Dil öğretimi ölçme araçlarına dair alanyazını tarar 3) Türkçeye uygun ölçme araçları konusunda planlamalar tasarlar 4) Tasarımlarını tartışır ve bunaların sahada test edilmesine yönelik çalışmalar yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Dil öğretiminde dört temel beceri olarak adlandırılan dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerinin nasıl geliştirilebileceğine dair ilgili alan yazınındaki kuramların incelenmesi. Bu kuramlardan hareketle bu becerilerin gerek eğitim-öğretim sürecinde gerekse bilimsel niteliği olan çalışmalarda nasıl ölçülebileceğinin yine ilgili alan yazınından hareketle belirlenmesi. Daha önce bu şekilde yapılmış akademik çalışmaların izlenen yöntemler bakımından incelenerek değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İçerik ve planlamanın tartışılması
2. Hafta
Dil gelişim ve beceri alanlarına dair alanyazın taraması ve tartışma
3. Hafta
Dil gelişimi ölçme araçlarının tartışılması
4. Hafta
Dil gelişiminde ölçme araçlarına dair dair alanyazının tartışılması
5. Hafta
Dil gelişiminde ölçme araçlarına dair dair alanyazının tartışılması
6. Hafta
Dil gelişiminde ölçme araçlarına dair dair alanyazının tartışılması
7. Hafta
Dil gelişiminde ölçme araçlarına dair dair alanyazının tartışılması
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Farklı ölçme araçları tasarımı projeleri
10. Hafta
Farklı ölçme araçları tasarımı projeleri
11. Hafta
Farklı ölçme araçları tasarımı projeleri
12. Hafta
Tasalanan ölçme araçlarına dair uygulama projeleri planlama
13. Hafta
Tasalanan ölçme araçlarına dair uygulama projeleri planlama
14. Hafta
Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aydın, İ. (2016) Öğretimde denetim: durum saptama, değerlendirme ve geliştirme (6. Baskı).Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Boylu, E. (2022). Kuramdan Uygulamaya Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem. Bıyıklı, C. vd. (2020). Soruyorum Soru Tiplerine Türkçe Dersinden Örnekler ve Yorumlar. Ankara: Pegem. Hengirmen, M. (1997) Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve Tömer Yöntemi, Ankara: Engin Yayınları. MEB, (2005), ilköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi. Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). Türkçe dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB MEB Türkçe Ders Kitapları Çerçi, A. (2015). Türkçe öğretmenlerinin öğrencilerin konuşma becerisini ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşleri. Uluslararası sosyal ve eğitim bilimleri dergisi, 2(4), 186-204 Çepni, S. (2007). Performansların değerlendirilmesi (ss. 193-239), Ölçme ve değerlendirme (Editör: E. Karip). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Göçer A. (2018) Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirme (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Kutlu, Ö., D. Doğan ve İ. Karakaya. (2008). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi. Ankara: Pegem Akademi. Özçelik, D.A.(1999). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları. http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_01/20094146_Dort_Beceride_Turkce_Dil _Sinavi_Ocak_2020.pdf
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
40
Makale Sunuşu
4
30
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Proje
3
40
120
Uygulama
4
28
112
Tez Araştırması
Toplam İş Yükü
296
Toplam İş Yükü / 30
9,86
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ