DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 9 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Elvin Doğutepe
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çokdeğişkenli analizlerdeki temel konuları öğrenirler. 2) Karşılaştıkları araştırma sorularına bağlı olarak uygun analizleri seçerler. 3) Çokdeğişkenli analizlerle ilgili olarak istatistik paket programlarını kullanırlar. 4) Çokdeğişkenli analizlerle ilgili rapor yazabilirler. 5) Çokdeğişkenli analizlere uygun araştırma soruları tasarlayabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı öğrencilerin çok değişkenli analizlerdeki temel konuları öğrenmeleri, karşılaştıkları araştırma sorularına bağlı olarak uygun analizleri seçmeleri, çok değişkenli analizlerle ilgili istatistik paket programlarını kullanabilmeleri, çok değişkenli analizlerle ilgili rapor yazabilmeleri ve çok değişkenli analizlere uygun araştırma soruları tasarlayabilmelerini sağlamaktır. Dersin konuları arasında çoklu regresyon, çok değişkenli varyans analizi, temel bileşenler analizi ve yapısal eşitlik modelleri yer almaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çokdeğişkenli Analizlere Giriş | 2. Hafta | Veri Temizleme | 3. Hafta | Çoklu Regresyon | 4. Hafta | Çoklu Regresyon (devam) | 5. Hafta | Kanonik Korelasyon | 6. Hafta | Çokyönlü Frekans Analizi | 7. Hafta | Covaryans Analizi | 8. Hafta | Çokdeğişkenli Varyans Analizi | 9. Hafta | Çokdeğişkenli Varyans Analizi (devam) | 10. Hafta | Temel Bileşenler Analizi | 11. Hafta | Temel Bileşenler Analizi (devam) | 12. Hafta | Yapısal Eşitlik Modellerine Giriş | 13. Hafta | Yapısal Eşitlik Modellerine Giriş (devam) | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2011). Multivariate statistics. Boston: Allyn and Bacon. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 11 | 154 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 262 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 8,73 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 9 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |