Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Klinik Psikoloji Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KİŞİLERARASI NÖROBİYOLOJİ VE PSİKOTERAPİ PSC524 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kuramsal olarak beyin ve zihin ayırımını yapabilir.
2) Kişilerarası ilişkilerin beynimizin gelişimini ve kişiliğimizi nasıl biçimlendirdiğini öğrenir.
3) Erken dönem bebeklik yaşantılarının, bağlanmanın, duygular, dikkat, bellek, özyönetim süreçleriyle nasıl bir ilişkisi olduğunu görür.
4) Beynin bütünleşmenin olduğu ve olmadığı durumlardaki işleyişi hakkında fikir sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIKlinik psikoloji alanındaki çeşitli kuramsal yaklaşımların (psikodinamik, davranışçı, hümanistik, bilişsel, evrimsel, bağlanma, sosyal algı, kişilerarası iletişim, sosyo-kültürel, sistemsel ve nörobiyolojik) çağdaş bir sentezi olan kişilerarası nörobiyoloji yaklaşımı üzerinde durularak, bu yaklaşımın beyin gelişimi, beynin yapısı ve işleyişi ile normal ve psikopatolojik davranışların, stres yaşantısının açıklanmasında, kişilerarası iletişimde ve psikoterapi uygulamalarında nasıl kullanılacağı tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Beyin, İlişkiler ve Zihin
2. Hafta Beyin, İlişkiler ve Zihin (devam)
3. Hafta Bellek
4. Hafta Bağlanma
5. Hafta Duygular
6. Hafta Duygusal Tarz
7. Hafta Zihin Durumları, Sübjektif Yaşantı ve Karmaşık Sistemler
8. Hafta Temsiller
9. Hafta Özyönetim
10. Hafta Özyönetim (devam)
11. Hafta Kişilerarası Bağlar
12. Hafta Bütünleşme
13. Hafta Kişilerarası Nörobiyolojiye Dayalı Beyin Temelli Terapiler
14. Hafta Kişilerarası Nörobiyolojiye Dayalı Beyin Temelli Terapiler (devam)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSiegel, D. .J. (2012). The developing mind: How relationships and the brain interact to shape who we are. New York: The Guilford Press.
* Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik135
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13535
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Uygulama155
Toplam İş Yükü211
Toplam İş Yükü / 307,03
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2      X  
P3       
P4  X      
P5       
P6       
P7  X   X   X  
P8  X   X   X  
P9       
P10        X
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18       
P19        X
P20       
P21