DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişimi tanımlayabilir ve anlamlandırabilir. 2) İletişimin işleyişini ve işlevlerini bilir. 3) Kendi kendisiyle olan iletişimden uluslararası iletişime kadar iletişimin tüm boyutlarını bilir. 4) Kitle iletişim araçlarının özellikleri, olumlu ve olumsuz yanları ile kitle iletişimiyle ilgili bazı yaklaşımları bilir. 5) Kamusal alanda etkili bir iletişim becerisi edinir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | İletişimin ne olduğunu temel kavramlar çerçevesinde, genel özellikleri, işlevleri ve işleyişi içerisinde irdeleyerek yeni başlayanlara bir perspektif kazandırmaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin içeriği, işlenişi ve değerlendirme araçları hakkında ilgilerin yanı sıra iletişimi anlamak. | 2. Hafta | İletişim ve işleyişi | 3. Hafta | İletişim modelleri | 4. Hafta | İletişimin yapısal ve biçimsel özellikleri | 5. Hafta | İletişimin Bağlamsal Özellikleri | 6. Hafta | İletişimin İşlevleri | 7. Hafta | Kişinin Kendi Kendisiyle İletişimi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Kişilerarası İletişim | 10. Hafta | Grup ve Grup İletişimi | 11. Hafta | Örgüt ve Örgüt İletişimi | 12. Hafta | Kitle İletişimi | 13. Hafta | Uluslararası İletişim | 14. Hafta | Kamusal İletişim |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1)Güngör Nazife (2011) İletişime Giriş, Ankara:Siyasal Kitabevi 2)Erdoğan İrfan (2002) İletişimi Anlamak, Ankara:Erk Yayınları. 3) Zıllıoğlu, M (1993) İletişim Nedir? İstanbul:Cem Yayınevi. 4)Oskay, Ünsal (2001) İletişimin ABC'si.İstanbul:Der Yayınları
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |