Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Plan ve politika ile ilgili kavramları açıklar. 2) Kültür ve Turizm Bakanlığı teşkilat yapısını tanır. 3) Turizmin bölgesel kalkınmaya etkisini yorumlar. 4) Turizmde arz kaynaklarını yorumlar ve turizmde talebin önemini yorumlar. 5) Turizmin olumsuz çevresel etkilerini kendi cümleleri ile ifade eder. 6) Turizm endüstrisinin geleceğini ve sorunlarını yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğrencilere kamu düzeyindeki plan ve politikaları anlama, yorumlama ve geliştirme becerilerini sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Turizm Politika ve Planlamasında Temel Kavramlar
2. Hafta
Plan ve Turizm Planları
3. Hafta
Turizm Sektörünün Ekonomi İçindeki Önemi ve Turizm Planlaması
4. Hafta
Türkiye'de Turizm Planlamasının Tarihsel Gelişimi
5. Hafta
UNWTO ve AB Plan ve Politikalarında Turizm
6. Hafta
Kalkınma Politikalarında Turizm
7. Hafta
Küresel ve Ulusal Ölçekte Turizm Planlaması
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Turizmin Çevresel Etkileri
10. Hafta
Turizm Politikası ve Planlamasında Çevresel Sürdürülebilirlik
11. Hafta
Turizm Planlarının Uygulanmasında Kurumsal Dinamikler
12. Hafta
Uluslararası Turist Hareketlilikleri
13. Hafta
Turizm Hareketlerinde Geleceğe Yönelik Öngörüler
14. Hafta
Turizm Plan ve Politikalarında Başarılı ve Başarısız Ülke Stratejileri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
YILDIRIM, G., & KELEŞ, Y. (2022). Avrupa Birliği Turizm Politikaları ile Türkiye Turizm Politikalarının Karşılaştırılması. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 25(2), 145-169. TONBİL, S. A., & YILMAZ, D. (2019). TÜRKİYE?DE TURİZM POLİTİKASI VE PLANLAMASI. Tuncel, V. (2019). Kalkınma planlarının turizm politikaları perspektifinde değerlendirilmesi. Tourism and Recreation, 1(2), 58-66. SARI, V. İ. (2019). Türkiye?de ulusal ve bölgesel politika belgelerinde sürdürülebilir turizm planlaması. Coğrafi Bilimler Dergisi, 18(1), 1-27. Çeti, B. (2018). Turizm Politikası ve Planlaması Kapsamında Taşıma Kapasitesi Kavramının Değerlendirilmesi. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 1(2), 1-17.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Proje
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
1
15
15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Proje
1
30
30
Kısa Sınavlar
1
1
1
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ