DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenci sosyal medyanın gelişimini bilir. 2) Sosyal medya platformlarının kullanımına hakim olur. 3) Sosyal medya ve halkla ilişkiler ilişkisini bilir.
4) Sosyal medyayı kullanırken etik açıdan nelere dikkat etmesi gerektiğnii bilir. 5) Sosyal medyayı eğitim alanında etkin olarak kullanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Teknolojinin son halkalarından biri olan internet ile birlikte ortaya çıkan sosyal medyanın önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu bağlamda ders kapsamında, gerek günlük yaşantıda gerekse okul sürecinde sosyal medya platformlarının etkin bir şekilde kullanılması doğrultusunda bir farkındalık yaratılması planlanmaktadır.Sosyal medya üzerindeki tüm uygulamalar, dijital içerik üretimi, habercilik, yazarlık, reklamcılık, viral pazarlama, sosyal medya bültenleri, itibar yönetimi, kriz yönetimi, sosyal medya ölçüm ve analizleri konuları bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve kapsamının açıklanması. Sosyal medya nedir? | 2. Hafta | Sosyal medyanın gelişimi ve özellikleri | 3. Hafta | İletişim ve sosyal medya ilişkisi | 4. Hafta | Sosyal medyanın kitleler üzerindeki etkisi | 5. Hafta | Sosyal medya platformları ve kullanımları | 6. Hafta | Sosyal medya platformları ve kullanımları | 7. Hafta | Sosyal medya platformları ve kullanımları | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Sosyal medya platformları ve kullanımları | 10. Hafta | Sosyal medya platformları ve kullanımları | 11. Hafta | Sosyal medya ve halkla ilişkiler | 12. Hafta | Sosyal medya uygulamaları ve okuryazarlık | 13. Hafta | Sosyal medya ve etik | 14. Hafta | Sosyal medyanın zararları | 15. Hafta | FİNAL SINAVI |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Poynter,R.(2012), Internet ve sosyal medya araştırmaları el kitabı, (Çev: Ümit Şensoy), İstanbul: Optimist Yayınları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Uygulama/Pratik | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 4 | 5 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |