Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL KÜLTÜR FVK271 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İkon, indeks ve semboller arasındaki ilişkileri çözümler
2) Resimsel unsurları ve sembolleri semiyolojik dil içinde kullanır
3) Görsel tasarım örneklerini yorumlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIGünümüz görselliği ve görsel formlarının temel rol ve anlamına odaklanılarak, görselleşme, algılama ve görsel kültüre ilişkin temel bilgiler aktarılır, görselleştirme tekniklerinin multimedya kullanımları değerlendirilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta Görsel kültür: İletişim kurma ihtiyacı; algıyı etkileyen sebepler, görsel tasarım
3. Hafta Erken dönem görsel iletişim örnekleri: ideograflar, piktograflar, tarih öncesi görsel iletişim, Mezopotamya, Mısır hiyeroglifleri, yazının bulunuşu, Çin kaligrafisi, kağıdın bulunması
4. Hafta Alfabeler: Fenike, Yunan, Latin, Kore; baskının görsel kültüre olan etkisi
5. Hafta Tasarım ve görsel tasarım prensipleri
6. Hafta Görsel algı: Gestalt, görmek ve bakmak arasındaki fark
7. Hafta Görsel kültür ve semiyoloji: işaret, sembol, indeks ve ikon
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Semboller (I): Sembol nedir, anlamı nedir, nasıl anlam yüklerler?
10. Hafta Semboller (II): Sembol ve kurumsal işaretlerin semantik açıdan incelenmesi
11. Hafta Semboller (III): Soyutlama, okunabilirlik ve anlam; görsel iletişimde soyutlama
12. Hafta Semboller (IV): Piktogramlar
13. Hafta Tasarımın dili (I): Temsil etme ve soyutlama
14. Hafta Tasarımın dili (II): Görsel tasarımda kinaye - metafor, mecaz, hiciv
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBECER, E. (2002) İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
UÇAR, T.F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
ARNHEIM, R. (2007). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Proje,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje150
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler14228
Dönem Projesi Araştırması11010
Toplam İş Yükü145
Toplam İş Yükü / 304,83
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5     
P6     
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14