DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Hasan Eren Çalışkan Öğretim Görevlisi Can Gazialem
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Video ışığına ilişkin temel kavramları bilir. 2) Video teknolojisinde kullanılan farklı ışık tekniklerini bilir. 3) Temel düzeyde, video aydınlatması kurar. 4) Aydınlatmayı atmosfer yaratmada kullanır. 5) Konunun gereğine ilişkin aydınlatma tipi seçebilir. 6) Bilgisayarda aydınlatma, dijital efektler konusunu bilir. 7) Görsel video kaynaklarında ışık türü ve etkisi üzerine yorum yapar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Öğrencilerin temel ışık bilgilerini belirli bir bilgi çerçevesinde sistematik olarak kazanmalarını sağlamak ve onların ışık kullanımının video üretimi için önemini anlamalarını sağlamak ve bunları kompozisyon öğeleri olarak kullanmayı öğrenmeleri amaçlanır. Işık tekniğini anlam ve atmosfer yaratmak için kullanmayı öğrenmeleri sağlanır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanımı. Ders içeriğinin ve amacının anlatımı, ders işleyiş şekli ve malzemelerin tanıtımı. | 2. Hafta | Video ışığına genel bir bakış. Işık kaynakları ve aydınlatma türleri | 3. Hafta | Sinema ve video teknolojisinde ışığın tarihsel gelişim süreci. Sinema dilinde ışık. Ödev konularının dağıtılması | 4. Hafta | Kamera ve ışık ilişkisi. Objektifler ve filtreler. Işık terimleri | 5. Hafta | Aydınlatma Teknikleri: Işık ölçüm tekniklerinin fotoğraf ve video da kullanımı | 6. Hafta | Işık Kontrolü: Flaşlar ve kullanım alanları. Stüdyo aydınlatması. Ödev teslimi ve sunum | 7. Hafta | Işık ile anlam ve atmosfer yaratma | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Işık ile anlam ve atmosfer yaratma II | 10. Hafta | Televizyon ve video teknolojisinde ışığın önemi | 11. Hafta | Işık ve hareketli görüntü | 12. Hafta | Işık kullanımının farklı alanlara göre değişen önemi | 13. Hafta | Uygulama dersi | 14. Hafta | Fotoğrafçılık ve videoda ışık kullanımında farklılıklar. Her iki alanda da ışık kullanımının incelikleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | MOTION PICTURE & VIDEO LIGHTING, Blain Brown, 2008 MINIMALIST LIGHTING, Kirk Tuck, 2008 THE PHOTOGRAPHER'S GUIDE TO USING LIGHTING, Ted Schwarz and Brian Stoppe, Thom O'Connor THE FIVE C's OF CINEMATOGRAPHY, Joseph V. Mascelli, 1965 SİNEMANIN ABC'si, Rıza Kıraç, 2012 Bir Film Yapmak, Leyla Adalı, 2008 |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 30 | 30 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 30 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 154 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |