Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
UYGARLIK TARİHİ FVK159 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Serhan Gündüz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kültür, kimlik ve kültür tarihi kavramlarını tanır.
2) Dünya uygarlıklarını tanır ve bu donanım ışığında günümüze ilişkin soru sorar.
3) Ülkesinde ve dünyada yaşanan olayları daha iyi algılar.
4) Dünyamızın geçmişini öğrenerek uzak geleceği anlar.
5) Kültür ve kültür tarihine ilişkin konularda disiplinlerarası inceleme ve araştırma yapar.
6) Uygarlık tarihine ilişkin çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem, teknik ve materyallerini kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIYok
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kültür nedir? Uygarlık nedir? Sumer Uygarlığı
2. Hafta Sumer sonrası Mezopotamya uygarlıkları ve Babil Uygarlığı
3. Hafta Proje çalışması: Proje çalışması için konu dağılımı yapılmaya başlanır.
4. Hafta Mısır Uygarlığı Eski Krallık, Orta Krallık, Yeni Krallık
5. Hafta Girit-Minos Uygarlığı ve Myken Uygarlığı
6. Hafta Eski Yunan Uygarlığı; politik ve idari durum, Atina ve Sparta, kolonizasyon.
7. Hafta Proje sunumları: Öğrenciler 6 haftadan itibaren proje konularını sunmaya başlarlar
8. Hafta Sokrates, Aristotales, Platon, Thales, Hippokrates, Anaksimandras, Anaksimenes, Herakleitos, Pythagoras, Anaksagoras, Epikurosçular, Oklides, Apollonius, Archimedes
9. Hafta Pers Uygarlığı
10. Hafta Ara Sınavı
11. Hafta Roma Devleti ve İmparatorluğu
12. Hafta Fenike Uygarlığı ve Kartaca, Orta Asya Bozkır Kültürleri
13. Hafta Bizans İmparatorluğu
14. Hafta Ortaçağ Avrupası, Haçlı Seferleri, Coğrafi Keşifler ve Rönesans ve Büyük Selçuklu İmparatorluğu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Gombrich, E. H., Genç Okurlar İçin Kısa Bir Dünya Tarihi (İstanbul: İnkılap Kitabevi, 19973)
- Ribard, A., İnsanlığın Tarihi (İstanbul: Say Kitap, 1983)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi166
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12020
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4  X   X   X   X   X   X
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14