Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HALKLA İLİŞKİLER FVK158 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Döndü Özlem Kantarcı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Halkla İlişkilerin önemini kavrar.
2) Foksiyonlarını bilir.
3) Reklam, kamuoyu, propaganda ve pazarlama arasındaki ilişkileri bilir.
4) Kampanyalar (promosyon) hakkında bilgi sahibi olur
5) Halkla ilişkiler uygulamaları yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIHalkla ilişkilerin amacı, temel kavramların, tarihsel gelişim süreci ile sponsorluk ve lobicilik yaklaşımlarının aktarılmasıdır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders kapsamı, işleyişi ve değerlendirme ve Halkla İlişkiler hakkında genel bilgiler
2. Hafta Halkla ilişkilerin temel ilkeleri, hedef kitle kavramı
3. Hafta Halkla ilişkilerin tarihsel gelişim süreci
4. Hafta Halkla ilişkilerde etik anlayış
5. Hafta Halkla ilişkiler uzmanının nitelikleri
6. Hafta Türkiye ve dünyadan halkla ilişkiler örgütlenme örnekleri
7. Hafta Halkla ilişkilerde ürün, marka ve kurum imajı
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin yeri
10. Hafta Halkla ilişkiler ve reklamcılık
11. Hafta Halkla ilişkiler ve sergi-fuar tasarımı
12. Hafta Halkla ilişkiler ve medya
13. Hafta Yeni İletim teknolojileri ve Halkla İlişkiler
14. Hafta Kurumsal Sosyal sorumluluk
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Ayla Okay, Aydemir Okay (2002), Halkla İlişkiler, Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları
- SABUNCUOĞLU, Z. (2000). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Ankara.
- ODABAŞI, Y. (2000). Müşteri İlişkileri Yönetimi. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
- FOSTER, T. (1997). Müşteri Memnuniyetinin 101 Yolu. İstanbul: Alfa Yayınları.
- PELTEKOĞLU, F. (1998). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım.
- BÜLBÜL, R. (1998). Halkla İlişkiler. Konya: Paragraf Dizgi ve Tasarım.
- Kazancı, M. (2005). Kamuda ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler. Turhan
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler15050
Toplam İş Yükü154
Toplam İş Yükü / 305,13
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4      X   X   X
P5      X     X
P6      X     X
P7         
P8         
P9      X     X
P10         
P11         
P12         
P13         
P14