DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi İlhan Özgür Yağcı
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öncelikli olarak genel çevre sorunları hakkında genel bir bilgiye sahip olur. 2) Çevre sorunlarının uluslararası boyutta ele alınış biçimi ve bu konuda çabalar ve yapılmış anlaşmaları öğrenir. 3) Turizmin sosyal, ekonomik ve çevresel etkilerinin farkına varabilir. 4) Sürdürülebilir kalkınma bağlamında sürdürülebilir turizmin prensiplerini öğrenir. 5) Ekoturizm ve prensiplerini kavrar ve bu doğrultuda turizm işletmeciliğinin nasıl yapılacağını öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, bilinçsiz bir şekilde yapılan turizm gelişimi sonucunda, doğal ve kültürel kaynaklar üzerinde oluşan çevresel bozulmaların, öğrenciler tarafından anlaşılması ve bozulmaların en aza indirilmesi için turizm sektöründe çalışan bireyler olarak neler yapabilecekleri konusunda çevre bilincinin uyandırılmasını amaçlamaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çevre sorunlarına genel bakış ve çevrenin durumu | 2. Hafta | Global ısınma, ozon delinmesi, hava kirliliği asit yağmurları | 3. Hafta | Flora-fauna, su ve orman ekosistemlerinim durumu | 4. Hafta | Çevre sorunlarının turizm sektöründeki boyutu | 5. Hafta | Turizmin sosyal, ekonomik, kültürel ve çevresel etkileri | 6. Hafta | Turizm ve hava kirliliği, gürültü ve görsel kirlilik | 7. Hafta | Katı ve sıvı atıklar | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Uluslar arası boyutta çevre hareketleri ve bunun turizme yansımaları | 10. Hafta | Sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilir turizm | 11. Hafta | Alternatif turizm ve Türkiye'de gelişimi | 12. Hafta | Öğrenci sunumları | 13. Hafta | Öğrenci sunumları | 14. Hafta | Dersin genel değerlendirmesi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Nazmiye Erdoğan (2003) Çevre ve Ekoturizm, Erk Yayıncılık, Ankara. 2. Nazmiye Erdoğan (1997) Çevre Sorunları Çözümler ve Öneriler, Doruk Yayınevi, Ankara. 3. Victor T.C. Middleton and Rebecca Hawkins (1998), Sustainable Tourism, A marketing Perspective, B&H , Oxford.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 55 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 16 | 16 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |