DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Yedinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Gizem Öğütçü Ulaş
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İnsan-bilgisayar etkileşimi alanının temel kavramlarını bilir 2) Teknoloji tasarım yaklaşımlarını bilir. 3) Kullanılabilirlik testi planlar, uygular ve değerlendirir 4) İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemlerini bilir 5) İnsan-bilgisayar etkileşimi alanının diğer alanlarla ilişkisini bilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Algoritmaya Giriş, Yapısal Programlama, Veritabanı |
DERS TANIMI | İnsan Bilgiayar Etkileşimi alanında detaylı bilgi sahibi olarak kullanılabilir bilişim sistemleri tasarlamayı hedefler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı İnsan ve bilgisayar etkileşiminde temel kavramlar | 2. Hafta | İnsan ve bilgisayar etkileşiminin tarihsel gelişimi İnsan ve bilgisayar etkileşiminin önemi ve felsefi boyutu | 3. Hafta | İnsanın bilişsel yapısı ve bilgi işleme modeli, zihinsel modeller | 4. Hafta | Psikoloji ve insan bilgisayar etkileşimi tasarımı | 5. Hafta | Erişilebilirlik | 6. Hafta | Tasarım yaklaşımları | 7. Hafta | Kullanılabilirlik, etkililik ve verimlilik | 8. Hafta | A R A S I N A V H A F T A S I | 9. Hafta | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemleri Arayüz değerlendirme yöntemleri Kullanılabilirlik testleri | 10. Hafta | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemleri Arayüz değerlendirme yöntemleri Kullanılabilirlik testleri | 11. Hafta | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemleri Arayüz değerlendirme yöntemleri | 12. Hafta | Kullanılabilirlik testleri | 13. Hafta | İBE ve Etik | 14. Hafta | Proje Sunumları | 15. Hafta | Proje Sunumlar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kürşat Çağıltay. 2018. Teoriden Pratiğe İnsan ? Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği. Seçkin Yayınları. Kerem Rızvanoğlu. 2009. Herkes İçin Web Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım. Punto Yayınları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 | Final Sınavına Hazırlık | 13 | 3 | 39 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 13 | 2 | 26 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 30 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 146 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |