Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nesne Yönelimli Programlama (NYP) ile ilgili temel kavramlar hakkında (varlık (entity), sınıf (class), nesne (object), metot vb) bilgi ve beceriler edinir. 2) BlueJ Bütünleşik Geliştirme Ortamında ve dokumanlarda ,NYP kavramlarına dayanarak sınıf ve nesne etkileşimlerini tasarlar, program parçacıklarını NYP yaklaşımıyla geliştirir. 3) Java Programlama Dilinde veri türlerini, veri yapılarını, deyimlerin ( karar, kontrol ve döngü) yapılarını bilir, bu deyimleri ve veri yapılarını kullanarak çeşitli NYP kod parçacıkları geliştirir. 4) Java Programlama Dilinde Kalıtım (inheritance), Çok Biçimlilik (Polymorphism) ve Sarmalama (Encapsulation) kavramlarını bilir, bu kavramları kullanarak yazılım projelerini tasarlar ve geliştirir. 5) Java'da MVC Şablonu (Model-View-Controller Pattern) ve grafik ara yüzlerini (GUI) kullanarak yazılım projelerini tasarlar ve geliştirir. 6) Bir yazılım ekibi ile dönem projesini kapsamında NYP tasarım, geliştirme ve uygulama ilke, yöntem ve tekniklerini kullanarak proje geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
YBS114, YBS213, YBS214
DERS TANIMI
Nesne yönelimli programlamaya giriş, nesne yönelimli çözümleme ve tasarım, modüler programlama tasarımına yaklaşımlar, nesneyle ilgili temel kavramlar: Nesneler, sınıflar, sınıflar arası hiyerarşi, kalıtım, ve soyut sınıflar, fonksiyonlar, sanal fonksiyonlar, sanal tabanlı sınıflar ve dönüşüm, tekli ve çoklu kalıtım ve nesne hiyerarşileri, nesne tabanlı program geliştirme konuları işlenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Nesne Yönelimli Programlama Kavramları : Nesne- Sınıf
2. Hafta
Nesneye-yönelik programlamanın temel ilkeleri: Soyutlama/ Saklama/ paketleme/ Kalıtım/Çok biçimlilik
3. Hafta
UML (Unified Modelling Language) Sınıf ve Nesne Şemaları,