Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Fonksiyonları kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturur ve C programlama dili ile kodlar 2) Tek ve Çift boyutlu dizileri kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturur ve C programlama dili ile kodlar 3) İşaretçileri kullanarak uygun çözüm algoritmasını oluşturabilir ve C programlama dili ile kodlar 4) Dizi ve İşaretçiler arasındaki ilişkiyi açıklar. 5) Fonksiyon çağırırken (değerle veya referansla) uygun yöntemi seçer.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( YBS116)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
C programa dili kullanılarak aşağıda verilen konular işlenmektedir. Fonksiyonlar: kitaplık ve kullanıcı fonksiyonlar, değerle çağırma, bellek sınıfları, Rasgele sayı türetme algoritması, Geriye değer dönüşlü fonksiyonlar, Bir boyutlu diziler, indis, boyut, işlemler, iki boyutlu diziler,fonksiyon ile ilişkilendirme, Gösterici, Gösterici operatörleri ve öncelikleri, Fonksiyonları değerle bağlantılı çağırma, Göstericiler üzerinde aritmetik işlemler, Göstericiler ve diziler arasındaki ilişkiler
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Fonksiyonlar :kitaplık ve kullanıcı tanımlı fonksiyonlargörevleri: MIB-AMB, DB, Bellek, G/Ç Birimleri. Yan Bellekler. Veri tanımı, Bit, Byte ölçekleri.
2. Hafta
Fonksiyonları değerle çağırma, Geriye değer dönüşlü fonksiyonlar
3. Hafta
Bellek sınıfları, Rasgele sayı türetme algoritması
4. Hafta
Bir boyutlu diziler
5. Hafta
Bir boyutlu diziler
6. Hafta
İki boyutlu diziler
7. Hafta
Dizileri fonksiyon ile ilişkilendirme
8. Hafta
A R A S I N A V H A F T A S I
9. Hafta
Göstericiler
10. Hafta
Gösterici operatörleri ve öncelikleri
11. Hafta
Fonksiyonları değerle bağlantılı çağırma
12. Hafta
Fonksiyonları referansla çağırma
13. Hafta
Göstericiler üzerinde aritmetik işlemler
14. Hafta
Göstericiler ve diziler arasındaki ilişkiler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1- Programalmayı C ile Öğreniyorum , Muhammet & SeherYorulmaz, 2015, ISBN: 975-8982-51-6,Palme yayın dağıtım
2-C: How to Program, H. M. Deitel and P. J. Deitel, Prentice Hall, International Edition, ISBN: 0-13-089572-5
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
10
Mini-Sınav
3
10
Uygulama/Pratik
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
3
4
12
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
16
16
Laboratuvar
14
2
28
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
6
12
Toplam İş Yükü
146
Toplam İş Yükü / 30
4,86
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ