DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Özge Sezgin Alp
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yönetmi biliminde problem çözümünde kullanılan nicel ve nitel yaklaşımları tanır. 2) İşletmeler için önem taşıyan karar problemlerini tanır, sınıflandırır ve modelleyebilir. 3) Karar problemleri için uygun çözüm yöntemlerini ve bu yöntemleri uygulayabileceği yazılımları tanır. 4) İşletmenin karar durumları için kullanabileceği nicel teknikleri uygulama ve sonuçları yorumlama yetisine sahip olur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Yönetim biliminde kullanılan sayısal yöntemlerin incelenmesini amaçlayan bu derste öncelikle karar problemleri için kullanılan yaklaşımlar ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi verilir. Sayısal yöntemler kapsamında, doğrusal programlama ve tamsayıslı programlama modellerinin formülasyonu, grafik ile çözüm yöntemi, simpleks çözüm yöntemi, duyarlılık analizlerinin yanı sıra ulaştırma ve atama problemleri ile bu problemlerin çözüm yöntemleri incelenir. Karar analizi ve proje yönetimi konuları ele alınır. Tüm yöntemler örnek uygulamalar ile desteklenir ve sonuöçların yorumlanması ve raporlanması üzerinde durulur. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Yönetim bilimine giriş. Karar vermede nicel ve nitel yaklaşımlar. | 2. Hafta | Doğrusal programlama: Model formülasyonu | 3. Hafta | Doğrusal programlama: Grafik çözüm | 4. Hafta | Doğrusal programlama: Duyarlılık analizleri | 5. Hafta | Doğrusal programlama: Simpleks algoritması ve uygulamaları | 6. Hafta | Doğrusal programlama: Örnek uygulama çalışmaalrı | 7. Hafta | Tamsayılı programlama | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Ağ modelleri | 10. Hafta | Ulaştırma ve atama problemleri | 11. Hafta | Proje yönetimi: Kritik yol yöntemi (CPM) | 12. Hafta | Proje yönetimi: Proje değerlendirme ve gözden geçirme tekniği (PERT) | 13. Hafta | Karar analizi | 14. Hafta | Karar analizi örnek uygulamalar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Chapra, S.C. and Canale, R.P., Numerical Methods for Engineers, 6th Ed., McGraw-Hill Int. Ed., 2010. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 24 | 24 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 14 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 147 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,9 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |