DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Muhasebe kayıtlarına var olan bir yanlışlığı görür ve düzeltir 2) Uygulamada karşılaşılan muhasebe sorunları hakkında bilgi sahibi olur 3) Mevcut muhasebe bilgilerini kullanarak şirket yönetimine önerilerde bulunur. 4) Dönem içinde yapılan muhasebe hatalarını tespit ederek uygun düzeltme işlemlerini yapar 5) Belli muhasebe problemlerini çözebilmek için gerekli olan diğer ilgili verilere ulaşır ve kullanır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Muhasebe ve finansta örnek olaylar dersi, ogrencilerin muhasebe ve finans alaninda elde etmis olduklari teorik bilgileri pratik uygulamalar yardimiyla gelistirmeyi amaclamaktadir. Bu amacla ders surecinde Turkiye'de yer alan muhasebe ve finans uygulamalarinda karsilasilan ornek sorular ve cozumlerine yer verilmektedir. Ogrenciler ders surecinde tek düzen hesap plani, vergi ve diger hukuk alanlarinin muhasebe ve finansta etkisi ve finansal uygulamalar hakkinda bilgilendirilmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Geniş kapsamlı monografi uygulaması | 2. Hafta | Geniş kapsamlı monografinin finansal tablolarının hazırlanması | 3. Hafta | Hazırlanan finansal tabloların analizi | 4. Hafta | Hazırlanan finansal tabloların maliyet muhasebesi açısından kullanımı | 5. Hafta | Hazırlanan finansal tabloların yönetim muhasebesi açısından kullanımı | 6. Hafta | Örnek bir mizan üzerinde muhasebe denetimin yapılması | 7. Hafta | Hileli raporlama işlemlerinin ortaya çıkarılabilmesine dönük yapılması gereken işlemler | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Hileli raporlama işlemlerinin ortaya çıkarılabilmesine dönük yapılması gereken işlemler | 10. Hafta | Bilanço kalemlerinde oynayarak yapılan yolsuzluk örneğinin incelenmesi | 11. Hafta | Bilanço kalemlerinde oynayarak yapılan yolsuzluk örneğinin incelenmesi | 12. Hafta | Gelir azaltıcı hile uygulama örneği | 13. Hafta | Gider artırıcı hile uygulama örneği | 14. Hafta | Stoklar üzerindeki hileli uygulama örneği |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Nejat Bozkurt, Hile, Alfa Yayınları 2008 |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 3 | 6 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 1 | 3 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 144 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |