Anasayfa  »  Ticari Bilimler Fakültesi »  Uluslararası Ticaret Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TİCARİ İLETİŞİM ULT114 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Gülten Yurtseven
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişim süreci ögelerini bilir ve birbiriyle ilişkisini kurabilir, iletişimi engelleyen faktörleri tartışabilir.
2) Sözsüz iletişim ögelerini bilir ve iletişimdeki önemini açıklayabilir,
3) Sözlü iletişim ögelerini bilir ve iletişimdeki önemini açıklayabilir, telefonla iletişim ve sinirli kişilerle iletişim yöntemlerini bilir,
4) Yazılı iletişim kurallarını bilir ve özel-resmi ve iş yazışma tekniklerini bilir, ayırt edip açıklayabilir,
5) Elektronik iletişimi bilir ve iletişimdeki önemini, diğer iletişimlere katkılarını açıklayabilir,
6) İletişimde dinleme- duyma ilişkisini ve algılamanın önemini bilir,
7) Kültür ve değerlerin iletişimdeki önemini bilir ve kültürel farklılıkların iletişime etkisini açıklayabilir.
8) Pazarlama iletişiminin önemi ve unsurlarını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, iletişim süreci, iletişim teorileri, yönetsel iletişim ve iletişim teknikleri, iletişim ve teknoloji, ticari iletişim (işletme içi ve dışı) yöntemleri, ticari faaliyetlerde gerekli mektup yazma, raporlama, öneri yazma, söz süz iletişim ve iletişim sürecinin önemli bir unsuru olan dinleme konuları ele alınarak öğrencinin dikkatinin iletişimin temel konularına çekilmesi amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İletişimin önemi, tanımı, iletişim süreci, iletişim engelleri,
2. Hafta İletişim çeşitleri, iletişimi etkileyen ve engelleyen faktörler
3. Hafta Örgütsel iletişim, tanımı, önemi, işlevleri, örgütsel iletişim biçimleri, örgütlerde iletişimi engelleyen faktörler)
4. Hafta Örgütsel iletişim, tanımı, önemi, işlevleri, örgütsel iletişim biçimleri, örgütlerde iletişimi engelleyen faktörler)
5. Hafta Algılama ve iletişim,
6. Hafta Kültür ve iletişim,
7. Hafta Sözsüz iletişim,
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Sözlü iletişim, dinleme ve konuşma kuralları
10. Hafta Yazılı iletişim, önemi teknikleri
11. Hafta Elektronik iletişim,
12. Hafta Pazarlama İletişimi
13. Hafta Pazarlama İletişimi
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARİrfan Mısırlı (2003). Genel İletişim (ilkeler-yöntemler-teknikler), Detay Yayıncılık, Ankara.
Bovee Courtland L. & Thill John V., (1998). Business Communication Today, Prentice Hall, New Jersey.
Hasan Tutar, & Ferit Ayyıldız,(2008). Örnekleriyle Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama Teknikleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Dilaver Tengilimoğlu,& Hasan Tutar, (2003). Çağdaş Büro Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev15
Mini-Sınav220
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1              X   X
P2          X       X
P3          X     X   X
P4          X       X
P5               
P6               
P7               
P8               
P9               
P10  X   X   X   X   X   X   X   X