Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişim süreci ögelerini bilir ve birbiriyle ilişkisini kurabilir, iletişimi engelleyen faktörleri tartışabilir. 2) Sözsüz iletişim ögelerini bilir ve iletişimdeki önemini açıklayabilir, 3) Sözlü iletişim ögelerini bilir ve iletişimdeki önemini açıklayabilir, telefonla iletişim ve sinirli kişilerle iletişim yöntemlerini bilir, 4) Yazılı iletişim kurallarını bilir ve özel-resmi ve iş yazışma tekniklerini bilir, ayırt edip açıklayabilir, 5) Elektronik iletişimi bilir ve iletişimdeki önemini, diğer iletişimlere katkılarını açıklayabilir, 6) İletişimde dinleme- duyma ilişkisini ve algılamanın önemini bilir, 7) Kültür ve değerlerin iletişimdeki önemini bilir ve kültürel farklılıkların iletişime etkisini açıklayabilir. 8) Pazarlama iletişiminin önemi ve unsurlarını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, iletişim süreci, iletişim teorileri, yönetsel iletişim ve iletişim teknikleri, iletişim ve teknoloji, ticari iletişim (işletme içi ve dışı) yöntemleri, ticari faaliyetlerde gerekli mektup yazma, raporlama, öneri yazma, söz süz iletişim ve iletişim sürecinin önemli bir unsuru olan dinleme konuları ele alınarak öğrencinin dikkatinin iletişimin temel konularına çekilmesi amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İletişimin önemi, tanımı, iletişim süreci, iletişim engelleri,
2. Hafta
İletişim çeşitleri, iletişimi etkileyen ve engelleyen faktörler
İrfan Mısırlı (2003). Genel İletişim (ilkeler-yöntemler-teknikler), Detay Yayıncılık, Ankara. Bovee Courtland L. & Thill John V., (1998). Business Communication Today, Prentice Hall, New Jersey. Hasan Tutar, & Ferit Ayyıldız,(2008). Örnekleriyle Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama Teknikleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara. Dilaver Tengilimoğlu,& Hasan Tutar, (2003). Çağdaş Büro Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
5
Mini-Sınav
2
20
Toplam(%)
55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
55
Finalin Başarıya Oranı(%)
45
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ