Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türkiye'nin üye olmak istediği AB'nin nasıl bir teşkilat yapısına sahip olduğunun öğrenilmesi 2) AB projesinin Türkiye'nin diğer ülkelerle ilişkilerinde model olacak dinamiklere sahip olup olmadığının analizi 3) Türkiye'nin AB ile ilişkilerinde yaşanan problemlerin analizi 4) Türkiye-AB ilişkilerinin nasıl sağlıklı bir şekilde yürütülebileceğinin analizi 5) AB'nin dünya politikasında nasıl bir konuma sahip olduğunun ve bunun Türkiye'nin dış politikası açısından ne anlam ifade ettiğinin analiz
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, Avrupa Birliği'nin oluşumu ve gelişimi ile Avrupa Birliği ve Türkiye ilişkilerini öğrencilere öğretmeye yöneliktir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Avrupa Birliği'ne Genel Bakış, Birlik Üyeleri,Temel Anlaşmaları
2. Hafta
Avrupa Birliği'nin Dünyadaki Ekonomik ve Siyasi Konumu
3. Hafta
Avrupa Birliği'nin Doğuşu
4. Hafta
Avrupa Birliği'nin Gelişimi, 1950'li, 60'lı, 1970'li ve 80'li Yıllar
5. Hafta
Avrupa Birliği'nin Gelişimi,1990'lı ve 2000'li Yıllar
6. Hafta
AB'nin Kurumları, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, AB Konseyi
7. Hafta
AB'nin Kurumları, Avrupa Komisyonu, AB Mahkemesi
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
AB'nin Kurumları,AB Sayıştayı,Avrupa Merkez Bankası,Danışma Organları
10. Hafta
AB'nin Ortak Politikaları,Ortak Ekonomi ve Para Politikası,Ortak Dış ve Güvenlik Politikası,Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası
11. Hafta
AB-Türkiye İlişkilerinin Temel Dinamikleri,Genel Çerçeve,AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi
12. Hafta
1999 Helsinki Zirvesi'ne Kadar AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi, 1999 Helsinki Zirvesi Sonrası Türkiye'de AB Algılaması
13. Hafta
AB Ülkelerinde Türkiye Algılaması
14. Hafta
Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Desmond Dinan, Avrupa Birliği Ansiklopedisi (2 Cilt), Kitap Yayınevi, 2005 Kamuran Reçber, Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, Aktüel Yayınları, 2004 Mehmet Ali Bulut, Avrupa Birliği Nedir Türkiye ve Avrupa Birliği İlişkileri, Vipajans Yayınları, 2005 Suavi Kemal Yazgıç, Avrupa Birliği, İnsan Yayınları, 2005 Turgay Uzun Serap Uzun, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye Siyasal, Ekonomik ve Toplumsal Dönüşüm, Sorunlar Tartışmalar, Seçkin Yayıncılık 2004 Abdullah Özkan, Küreselleşme ve Avrupa Birliği ile Bütünleşme Sürecinde Türkiye, Tasam Publications 2004 Nurettin Bilici, Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, Seçkin Yayıncılık 2004 Yalçın Akdoğan, Kırk Yıllık Düş Avrupa Birliğinin Siyasal Geleceği ve Türkiye, Alfa Yayinlari 2004 Avrasya Dosyası, Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri, Yaz 2004 Sayı 2 Cilt 10 ASAM İrfan Kaya Ülger, Avrupa Birliği nin ABC si, Sinemis Yayınları 2003 Jean Bauberot, Avrupa Birliği Ülkelerinde Dinler ve Laiklik, Ufuk Kitapları 2003 Murat Belge, Yaklaştıkça Uzaklaşıyor mu Avrupa Birliği ve Türkiye, Birikim YayınlarI 2003
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ