Anasayfa  »  Ticari Bilimler Fakültesi »  Uluslararası Ticaret Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKİYE VE AB İLİŞKİLERİ TBF467 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türkiye'nin üye olmak istediği AB'nin nasıl bir teşkilat yapısına sahip olduğunun öğrenilmesi
2) AB projesinin Türkiye'nin diğer ülkelerle ilişkilerinde model olacak dinamiklere sahip olup olmadığının analizi
3) Türkiye'nin AB ile ilişkilerinde yaşanan problemlerin analizi
4) Türkiye-AB ilişkilerinin nasıl sağlıklı bir şekilde yürütülebileceğinin analizi
5) AB'nin dünya politikasında nasıl bir konuma sahip olduğunun ve bunun Türkiye'nin dış politikası açısından ne anlam ifade ettiğinin analiz
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, Avrupa Birliği'nin oluşumu ve gelişimi ile Avrupa Birliği ve Türkiye ilişkilerini öğrencilere öğretmeye yöneliktir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Avrupa Birliği'ne Genel Bakış, Birlik Üyeleri,Temel Anlaşmaları
2. Hafta Avrupa Birliği'nin Dünyadaki Ekonomik ve Siyasi Konumu
3. Hafta Avrupa Birliği'nin Doğuşu
4. Hafta Avrupa Birliği'nin Gelişimi, 1950'li, 60'lı, 1970'li ve 80'li Yıllar
5. Hafta Avrupa Birliği'nin Gelişimi,1990'lı ve 2000'li Yıllar
6. Hafta AB'nin Kurumları, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, AB Konseyi
7. Hafta AB'nin Kurumları, Avrupa Komisyonu, AB Mahkemesi
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta AB'nin Kurumları,AB Sayıştayı,Avrupa Merkez Bankası,Danışma Organları
10. Hafta AB'nin Ortak Politikaları,Ortak Ekonomi ve Para Politikası,Ortak Dış ve Güvenlik Politikası,Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası
11. Hafta AB-Türkiye İlişkilerinin Temel Dinamikleri,Genel Çerçeve,AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi
12. Hafta 1999 Helsinki Zirvesi'ne Kadar AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi, 1999 Helsinki Zirvesi Sonrası Türkiye'de AB Algılaması
13. Hafta AB Ülkelerinde Türkiye Algılaması
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDesmond Dinan, Avrupa Birliği Ansiklopedisi (2 Cilt), Kitap Yayınevi, 2005
Kamuran Reçber, Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, Aktüel Yayınları, 2004
Mehmet Ali Bulut, Avrupa Birliği Nedir Türkiye ve Avrupa Birliği İlişkileri, Vipajans Yayınları, 2005
Suavi Kemal Yazgıç, Avrupa Birliği, İnsan Yayınları, 2005
Turgay Uzun Serap Uzun, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye Siyasal, Ekonomik ve Toplumsal Dönüşüm, Sorunlar Tartışmalar, Seçkin Yayıncılık 2004
Abdullah Özkan, Küreselleşme ve Avrupa Birliği ile Bütünleşme Sürecinde Türkiye, Tasam Publications 2004
Nurettin Bilici, Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri, Seçkin Yayıncılık 2004
Yalçın Akdoğan, Kırk Yıllık Düş Avrupa Birliğinin Siyasal Geleceği ve Türkiye, Alfa Yayinlari 2004
Avrasya Dosyası, Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri, Yaz 2004 Sayı 2 Cilt 10 ASAM
İrfan Kaya Ülger, Avrupa Birliği nin ABC si, Sinemis Yayınları 2003
Jean Bauberot, Avrupa Birliği Ülkelerinde Dinler ve Laiklik, Ufuk Kitapları 2003
Murat Belge, Yaklaştıkça Uzaklaşıyor mu Avrupa Birliği ve Türkiye, Birikim YayınlarI 2003


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X       X
P2    X     X  
P3    X   X     X
P4      X    
P5      X   X  
P6    X   X    
P7    X       X
P8  X   X     X   X
P9  X       X   X
P10    X