DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak 2) Uluslararası girişimciliğin avantaj ve dezavantajları 3) Türkiye deki uluslararası girişimleri değerlendirme 4) Ülkelerin uluslararası girişim potansiyelini değerlendirme
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Küreselleşme süreci çerçevesinde ve küresel girişim örnekleri ışığında Türkiye'nin ekonomik ve dış ticaret hedefleri doğrultusunda yeni dış ticaret girişimlerini ve olası eğilimleri sistematik bir şekilde incelemektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı Uluslararası girişimcilik niçin seçilmelidir | 2. Hafta | Uluslararası girişimciliğin farklı doğası | 3. Hafta | Firmalar nasıl ve ne zaman uluslararasılaşırlar | 4. Hafta | Uluslararası stratejik birliktelikler: Partner seçimi | 5. Hafta | Uluslararası girişimcilikte evsahibi ve köken ülkelerin etkisi | 6. Hafta | Ticaret, ekonomik aktivitelerin lokasyonu ve uluslararası girişimcilik Eklektik bir model | 7. Hafta | Uluslararası girişimcilik, piyasa yapıları, ekonomi ve endüstri gücü | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Uluslararası girişimciler ve bölgesel gelişme | 10. Hafta | Türkiye de uluslararası girişim | 11. Hafta | Diğer ülkelerde uluslararası girişim Örnek olaylar | 12. Hafta | Uluslararası girişimcilik örnekleriyle ilgili öğrenci sunumları | 13. Hafta | Uluslararası girişimcilik örnekleriyle ilgili öğrenci sunumları | 14. Hafta | Genel değerlendirme ve uluslararası girişimciliğin geleceği |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Dunning, J.H. ve S.M. Lundan (2008) Multinational Enterprises and the Global Economy, Edward Elgar. Lasserre, P. (2007) Global Strategic Management, Palgrave. Navaretti, G. Ve A. J. Venables (2004) Multinational Firms in the World Economy, Princeton University Press, Oxford.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 55 | 55 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 45 | 45 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 151 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |