Anasayfa  »  Ticari Bilimler Fakültesi »  Uluslararası Ticaret Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ULUSLARARASI PAZARLAMA TBF396 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Doğan Yaşar Ayhan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uluslararası pazarlama faaliyetlerinin planlanması hakkında bilgi sahibi olma
2) Uluslararası pazarlara girmek isteyen firmaların hedef pazarını seçebilmek için uyguladıkları stratejiler hakkında bilgi sahibi olma
3) Uluslararası pazarlara girmek isteyen firmaların hedefledikleri pazarlara yönelik, konumlandırma stratejileri hakkında bilgi sahibi olma
4) Firmaların küresel pazarlara girme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
5) Firmaların uluslararası pazarlardaki ürün ve marka kararları hakkında bilgi sahibi olma
6) Firmaların uluslararası pazarlardaki fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi sahibi olma
7) Firmaların uluslararası pazarlardaki tutundurma stratejileri hakkında bilgi sahibi olma
8) Firmaların uluslararası pazarlardaki dağıtım ve lojistik faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olma
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIUluslararası pazarlama kararlarını etkileyen çevresel faktörler, dış pazar seçimi ve araştırması, uluslararası ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejileri üzerinde durulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse Giriş
2. Hafta Uluslararası Pazarlamaya Giriş
3. Hafta Uluslararası Pazarlama Çevresi - 1
4. Hafta Uluslararası Pazarlama Çevresi - 2
5. Hafta Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
6. Hafta Küresel Pazara Giriş Stratejileri - 1
7. Hafta Küresel Pazara Giriş Stratejileri - 2
8. Hafta ARA SINAV HAFTASI
9. Hafta Küresel Pazarda Marka ve Ürün Stratejileri
10. Hafta Küresel Pazarda Fiyat Stratejileri
11. Hafta Küresel Pazarda Dağıtım Ağı Stratejileri
12. Hafta Küresel Pazarda İletişim Stratejileri
13. Hafta Tartışma
14. Hafta Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKeegan, W. J. and Green, M. C. (2013), Global Marketing, 7th Ed., PEARSON.
Ders Notları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav145
Mini-Sınav110
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11010
Sunum (Hazırlık dahil)13113
Toplam İş Yükü143
Toplam İş Yükü / 304,76
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1            X    
P2          X      
P3            X    
P4        X        
P5            X    
P6        X        
P7            X    
P8          X      
P9        X        
P10          X