Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tüketici davranışlarını bilme, müşteri tiplerini tanıma ve uygun yaklaşımlar geliştirebilir. 2) Satış ve Pazarlama süreçlerine hakim olur. 3) Potansiyel müşteri adaylarını belirleyebilme ve yeni müşteri yaratır. 4) Müşteriyi tutma ve kaybedilen müşteriyi kazanma stratejilerini kavrayabilir. 5) Müşterilerle iletişim ve müşteri hizmeti ile müşteri hizmet sistemini açıklar. 6) Müşteri ilişkilerini geliştirme ve etkin pazarlama yönetimi tesis etmeyi öğrenir. 7) Pazarlama planlarını tarif edebilir. 8) Satış, pazarlama süreçlerinin etkinliğini ölçer. 9) Sigortacılık sektörü dağıtım kanalları ve satış yönetimini öğrenir. 10) Aracılara yönelik pazarlama modellerini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Pazarlama Yönetimi
DERS TANIMI
Satış ve pazarlama yönetim süreci; sigorta pazarı özellikleri müşteri istek ve ihtiyaçları, müşteri tipi ve davranışları, MİY bileşenleri, müşteri değer yönetimi, müşteri memnuniyeti, tatmin ve sadakat programları, müşteri şikayeti yönetimi, Pazarlama sürecinde Temel Kavramlar; Pazarlama Fonksiyonları; Pazarlamada Karar Verme; Pazarlama Planlaması; Pazarlama Yönetim Süreci; Pazarlamanın Çevre Koşulları; Satın Alma Davranışları, Pazarlama Planı; Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi gibi belli başlı konulardan oluşmaktadır.
Bu dersin amacı; sigortacılık sektöründe satış ve pazarlama kavramına hakim, müşteri istek ve ihtiyaçlarını tanıyan - anlayan, müşteri ilişkileri yönetim sürecini uygulayabilen, müşteri değer yönetimini ve müşteri sınıflamasını bilen, müşteri kazanma-tutma-çapraz satış kavramlarını tanıyan, müşteri sadakati olgusuna hakim, müşteri şikayetleri yönetimini tanıyan, uygulama sürecinde uygun bilgi teknolojilerini seçebilen, ilişkisel pazarlama sürecinde veri toplama kullanma yetkinliğine sahip bireyler yetiştirmektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Amaç ve Öneminin Paylaşılması
2. Hafta
Sigorta İşletmeciliğinin Pazarlama Açısından Dünya?daki Yeri ve Ülkeler Arası Farklılıklar
3. Hafta
Türk Sigortacılık Sisteminin Pazarlama Süreçleri Açısından Değerlendirmesi
4. Hafta
Sigorta İşletmelerinin İç ve Dış Organizasyonu
5. Hafta
Sigorta İşletmelerinin İç ve Dış Organizasyonu
6. Hafta
Sigorta İşletmeciliğinde Fiyatlamanın Yeri
7. Hafta
Sigorta İşletmeciliğinde Fiyatlamanın Yeri
8. Hafta
Ara Sınav Haftası
9. Hafta
Sigortacılıkta Satış Teknikleri
10. Hafta
Sigortacılıkta Satış Teknikleri
11. Hafta
Seminer: Sigorta Brokerlerliğinde Satış ve Pazarlama Süreci
12. Hafta
Seminer: Hayat/Emeklilik Şirketlerinde Satış ve Pazarlama Süreci
13. Hafta
Seminer: Hayat Dışı Sigorta Şirketlerinde Satış ve Pazarlama Süreci
14. Hafta
Sigortacılık Sektöründe Pazarlama Sürecindeki Diğer Kurumlar: DASK, TARSİM, EGM, TOBB SAİK ve SEİK
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kırkbeşoğlu, E. (2015). Risk Yönetimi ve Sigortacılık. Gazi Kitabevi. Genişletilmiş 2. Baskı. Ankara. Korsgaden, T. 1998. Power Position Your Agency: A Guide to Insurance Agency Success. Dunbar, B. 1994. Insurance Commander: How to Sell Property and Casualty Business Insurance. Business Insurance Publishing Elbeyli ,Ü. 2008. Sigorta Pazarlaması. İstanbul. Muhittin Karabulut - Sigorta Pazarlaması
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
2
3
6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
1
3
3
Toplam İş Yükü
139
Toplam İş Yükü / 30
4,63
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ