Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bankacılıkta pazarlamanın önemini bilir 2) Rekabet analizi yapabilir 3) Satış süreci aşamalarını bilir 4) Bireysel ürünleri bilir 5) Ticari ürünleri bilir 6) Etkin satış yöntemlerini öğrenir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin temel amacı, hizmet pazarlamasına ve bir hizmet sektörü olarak bankalara yönelik pazarlama bilgilerinin ve uygulamalara ilişkin örneklerin verilmesidir. Bu doğrultuda pazarlamanın ve ekonomide hizmetlerin gelişimi, hizmetlerin tanımı ve sınıflandırılması, hizmetlerin temel özellikleri ve hizmet pazarlaması doğrultusunda bankacılıkta pazarlama karması ve yönetimi, hizmet kalitesi, bankacılık hizmetlerin fiyatlandırılması, bankacılık hizmetleri açısından pazarlama stratejileri, banka hizmet pazarlarının araştırılması ve pazar analizi, bireysel ve ticari pazarlama, bankacılıkta alternatif dağıtım kanalları ve tutundurma çabaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bankacılıkta Pazarlamanın Anlamı, Pazarlama Karması, Pazar ve Rakip Analizi
2. Hafta
Bankanın Rekabet Gücü Analizi (SWOT Analizi), Kişisel Satış, Satış Sürecinin Aşamaları
3. Hafta
Bankanın Rekabet Gücü Analizi (SWOT Analizi), Kişisel Satış, Satış Sürecinin Aşamaları
4. Hafta
Müşteri Ziyaret Programı, Müşteri Ziyaret Formunun Önemi, Müşteri Ziyaret Sürecinin Planlanması
5. Hafta
Müşteri Takibinin Yapılması, Müşteri Fayda Analizinin Yapılması
6. Hafta
Müşteri Takibinin Yapılması, Müşteri Fayda Analizinin Yapılması
7. Hafta
Müşteri İhtiyaçlarının Belirlenmesi ve Müşteride Yeni İhtiyaçlar Yaratılması, Müşteri İtirazlarıyla Başa Çıkma Teknikleri
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Çapraz Satış, Daha Çok Ürün Satma, Müşterinin Çevresini Kullanma
10. Hafta
Müşteri Referans Kaynakları, Bireysel Bankacılık Felsefesi ve Temele Genel Bakış
11. Hafta
Bireysel Ürünler ve Dağıtım Kanalları, Çapraz İlişkiler, Vadesiz Hesaplar ve Maaş Ödemeleri
12. Hafta
Bireysel Ürünler ve Dağıtım Kanalları, Çapraz İlişkiler, Vadesiz Hesaplar ve Maaş Ödemeleri
13. Hafta
Bireysel Ürünler ve Dağıtım Kanalları, Çapraz İlişkiler, Vadesiz Hesaplar ve Maaş Ödemeleri
14. Hafta
Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Notları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
146
Toplam İş Yükü / 30
4,86
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ