Anasayfa  »  Ticari Bilimler Fakültesi »  Bankacılık ve Finans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BANKACILIKTA PAZARLAMA BANK471 Yedinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Burcu Gürol
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bankacılıkta pazarlamanın önemini bilir
2) Rekabet analizi yapabilir
3) Satış süreci aşamalarını bilir
4) Bireysel ürünleri bilir
5) Ticari ürünleri bilir
6) Etkin satış yöntemlerini öğrenir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin temel amacı, hizmet pazarlamasına ve bir hizmet sektörü olarak bankalara yönelik pazarlama bilgilerinin ve uygulamalara ilişkin örneklerin verilmesidir. Bu doğrultuda pazarlamanın ve ekonomide hizmetlerin gelişimi, hizmetlerin tanımı ve sınıflandırılması, hizmetlerin temel özellikleri ve hizmet pazarlaması doğrultusunda bankacılıkta pazarlama karması ve yönetimi, hizmet kalitesi, bankacılık hizmetlerin fiyatlandırılması, bankacılık hizmetleri açısından pazarlama stratejileri, banka hizmet pazarlarının araştırılması ve pazar analizi, bireysel ve ticari pazarlama, bankacılıkta alternatif dağıtım kanalları ve tutundurma çabaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bankacılıkta Pazarlamanın Anlamı, Pazarlama Karması, Pazar ve Rakip Analizi
2. Hafta Bankanın Rekabet Gücü Analizi (SWOT Analizi), Kişisel Satış, Satış Sürecinin Aşamaları
3. Hafta Bankanın Rekabet Gücü Analizi (SWOT Analizi), Kişisel Satış, Satış Sürecinin Aşamaları
4. Hafta Müşteri Ziyaret Programı, Müşteri Ziyaret Formunun Önemi, Müşteri Ziyaret Sürecinin Planlanması
5. Hafta Müşteri Takibinin Yapılması, Müşteri Fayda Analizinin Yapılması
6. Hafta Müşteri Takibinin Yapılması, Müşteri Fayda Analizinin Yapılması
7. Hafta Müşteri İhtiyaçlarının Belirlenmesi ve Müşteride Yeni İhtiyaçlar Yaratılması, Müşteri İtirazlarıyla Başa Çıkma Teknikleri
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Çapraz Satış, Daha Çok Ürün Satma, Müşterinin Çevresini Kullanma
10. Hafta Müşteri Referans Kaynakları, Bireysel Bankacılık Felsefesi ve Temele Genel Bakış
11. Hafta Bireysel Ürünler ve Dağıtım Kanalları, Çapraz İlişkiler, Vadesiz Hesaplar ve Maaş Ödemeleri
12. Hafta Bireysel Ürünler ve Dağıtım Kanalları, Çapraz İlişkiler, Vadesiz Hesaplar ve Maaş Ödemeleri
13. Hafta Bireysel Ürünler ve Dağıtım Kanalları, Çapraz İlişkiler, Vadesiz Hesaplar ve Maaş Ödemeleri
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDers Notları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü146
Toplam İş Yükü / 304,86
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2        X   X   X
P3      X      
P4    X   X   X    
P5      X      
P6    X   X   X     X
P7        X    
P8  X   X   X   X   X  
P9        X    
P10        X