DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Onur Sunal
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Uluslararası ekonomideki temel kavramlar 2) Uluslararası ekonominin kuramsal çerçevesi ve uygulama yöntemi 3) Teorik modeller çerçevesinde ticaretten kazançları nasıl oluşabileceğini anlama 4) Alternatif dış Ticaret kuramları 5) Uluslararası faktör hareketleri ve gelir dağılımının etkileri 6) Uluslararası iktisat politikası kuramları Tarife analizi, Tarife uygulamasının fayda-maliyet analizi 7) Korumacılık ve bebek endüstriler tezi yaklaşımı altında dış ticarette korumacılık ve gelişmekte olan ülkelerdeki ticaret politikaları 8) Türkiye-AB ilişkileri ve Gümrük birliği sürecinin uygulamadaki yansımaları
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Uluslararası ekonomi; uluslararası ticaret ve uluslararası finans parçalarından oluşan bir bütündür. Uluslararası ticareti açıklamak için kullanılan teoriler ve bunlar arasındaki karşılaştırma ele alınmaktadır. Benzer şekilde, uluslararası finansın temel konuları ve tarihsel gelişimi bu ders içerisinde incelenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Uluslararası iktisat temel kavramlar | 2. Hafta | Kurumsal çerceve: Ricardo modeli | 3. Hafta | İki Faktörlü model | 4. Hafta | Alternatif dış ticaret kuramları: teknoloji, talep cephesi ve ürün farklılaşması | 5. Hafta | Alternatif dış ticaret kuramları: teknoloji, talep cephesi ve ürün farklılaşması | 6. Hafta | Aksak rekabet ve uluslararası ticaret | 7. Hafta | Aksak rekabet ve uluslararası ticaret | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Uluslararası faktör hareketliliği | 10. Hafta | Uluslararası iktisat politikası kuramı: politika araçları | 11. Hafta | Uluslararası iktisat politikası kuramı: politika araçları | 12. Hafta | Korumacılık kuramı ve bebek endüstri tezi | 13. Hafta | Türkiye-AB bütünleşmesi ve gümrük birliği | 14. Hafta | Genel değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Krugman, Paul & Maurice Obsfeld İnternational Economics: Theory and Policy, 8. Edition
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 4 | 8 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 3 | 39 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 12 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |