Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pazarlama kavramını ve pazarlama anlayışındaki gelişmeleri bilir. 2) Pazarlama yönetimi ve stratejik planlama sürecini açıklayabilir. 3) Pazarlama çevresini tanımlayarak yorumlayabilir. 4) Pazarlama araştırması yöntemlerini bilir. 5) Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazar kavramlarını açıklayabilir. 6) Ürün kavramı ve stratejilerini bilir. 7) Fiyat kavramı ve fiyatlandırma stratejilerini bilir. 8) Dağıtım stratejilerini ve dağıtım kanalındaki aracıları bilir. 9) Tutundurma ve tutundurma karması elemanlarını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, işletme fonksiyonlarından biri olan pazarlama fonksiyonunun işletmeler için önemi üzerinde durulur. Ders kapsamında; pazarlama tanımı, pazarlama çevresi, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, konumlandırma, pazarlama planı ve ürün fiyat, dağıtım ve tutundurma elemanlarından oluşan pazarlama stratejileri yer alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Pazarlama Tanımı ve giriş
2. Hafta
Pazarlama Tanımı ve Pazarlama Anlayışı
3. Hafta
Pazarlama Çevresi
4. Hafta
Pazarlama Yönetimi, Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması Arasındaki İlişki,
5. Hafta
"İşletme Stratejileri
6. Hafta
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Araştırması"
7. Hafta
Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar, Farklılaştırma ve Konumlandırma
8. Hafta
A R A S I N A V H A F T A S I
9. Hafta
"Tüketici Pazarı ve Tüketici Satın Alma Davranışları,
10. Hafta
Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma Davranışı,"
11. Hafta
Müşteri Değeri, Müşteri Sadakatı ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
12. Hafta
Ürün Stratejisi-İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme
13. Hafta
Fiyatlandırma Stratejisi-Dağıtım Stratejileri
14. Hafta
Tutundurma Stratejileri
15. Hafta
Proje Sunumları
16. Hafta
Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Sezer Korkmaz, Zeliha Eser, Sevgi Ayşe Öztürk (2017) Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar, 3. Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Proje,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
10
Proje
1
25
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
1
1
1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Proje
1
1
1
Toplam İş Yükü
144
Toplam İş Yükü / 30
4,8
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ