Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Örneklem dağılımlarını bilir ve kullanabilir. 2) Verilere ilişkin nokta ve aralık tahminlerini hesaplayarak yorumlayabilir. 3) Hipotez testlerinin nasıl kullanılacağını bilir, tek kitle parametrelerine (ortalamaya, varyansa ve oranlarına) ilişkin hipotezleri kurarak, uygun testleri kullanır ve yorumları yapabilir. 4) iki kitlenin parametrelerine (ortalamaları, varyansları ve oranlarına) ilişkin hipotezleri kurarak, uygun testleri kullanır ve yorumları yapabilir. İki kitle farklarına ilişkin güven aralıkları bulup yorumlayabilir. 5) Tek yönlü varyans analizi kullanarak grupları karşılaştırabilir ve gruplarda fark varsa farklı olan grubu bulabilir. 6) Ki- kare uyum iyiliği testlerini yapabilir. 7) Çapraz tablolar hazırlayabilir, uygun testleri yapabilir, sonuçları yorumlayabilir. 8) Verilere ilişkin ilişki katsayısı ve basit doğrusal regresyon modeli katsayıları bulabilir ve yorumlayabilir. 9) SPSS programını kullanabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( TBF221)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Örneklem ve örneklem dağılımları; tahmin yöntemleri: nokta ve aralık tahmini; hipotez testi; küçük örneklem dağılımları (t, Ki-kare, F); Ki-kare uyum iyiliği testi ve çapraz tablolar; varyans analizi; regresyon bu derste işlenen belli başlı konulardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Örnekleme ve örneklem dağılımları
2. Hafta
Nokta ve aralık tahminleri
3. Hafta
Tek kitle ortalama, varyans ve oranlarına ilişkin hipotez testleri
4. Hafta
Tek kitle ortalama, varyans ve oranlarına ilişkin hipotez testleri
5. Hafta
İki kitle ortalama, varyans ve oranlarına ilişkin hipotez testleri ve güven aralıkları
6. Hafta
İki kitle ortalama, varyans ve oranlarına ilişkin hipotez testleri ve güven aralıkları
7. Hafta
Tek yönlü varyans analizi
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Uyum iyiliği testleri
10. Hafta
Uyum iyiliği testleri
11. Hafta
Çapraz Tablolar
12. Hafta
İlişki katsayısı, Doğrusal regresyon analizi
13. Hafta
İlişki katsayısı, Doğrusal regresyon analizi
14. Hafta
Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. S.Cula, F.Z. Muluk, Temel İstatistik Yöntemleri, Başkent Üniversitesi, İkinci Baskı 2010. 2. D.F. Groebner, P.W. Shannon, P. C. Fry, K. D. Smith, Business Statistics, Pearson Education 3. Bluman, Allan G. Elementary statistics: A step by step approach. New York, NY: McGraw-Hill Higher Education, 2009.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Mini-Sınav
2
10
Proje
1
15
Toplam(%)
55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
55
Finalin Başarıya Oranı(%)
45
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
2
5
10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
13
3
39
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Proje
1
10
10
Toplam İş Yükü
131
Toplam İş Yükü / 30
4,36
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ