DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Milli gelir muhasebesinin amacını ve hesaplama yöntemlerini kavramış olmalıdır. 2) Faiz oranı, enflasyon ve döviz kuru arasındaki ilişkiyi, hem de açık ekonomide para politikasının bu değişkenler üzerindeki etkisini anlamış olmalıdır. 3) Philips eğrisi yaklaşımı çerçevesinde enflasyon ve işsizlik arasındaki ilişkiyi analiz edebiliyor olmalıdır. 4) Iktisadın neden ekonomik büyümeye önem verdiğini ve hangi faktörlerin ekonomik büyümeye katkı sağladığını anlamamıza yardım edecek modeller geliştirdiğini açıklayabiliyor olmalıdır. 5) Makroiktisatta kullanılan araçları, teorileri, modelleri ve temel kavramları açıklayabiliyor olmalıdır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında milli gelir, enflasyon ve işsizlik gibi makroekonomi alanındaki temel konular ele alınır ve makroekonomik modeller aracılığıyla değişkenler arasındaki ilişkiler incelenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Makroiktisat dersinin amacı ve kapsamı | 2. Hafta | Milli gelir muhasebesi | 3. Hafta | Para sistemi | 4. Hafta | Enflasyon | 5. Hafta | Açık ekonomi | 6. Hafta | İşsizlik | 7. Hafta | Ekonomik büyüme | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Ekonomik dalgalanmalara giriş | 10. Hafta | Toplam talep: IS-LM modelinin oluşturulması. | 11. Hafta | Toplam talep: IS-LM modelinin uygulanması | 12. Hafta | Açık ekonomiye yeniden bakış: Mundell-Fleming modeli ve döviz kuru rejimi. | 13. Hafta | Toplam arz ve kasa dönemde enflasyon ile işsizlik arasındaki değiş tokuş. | 14. Hafta | Makroekonomik modellere genel bir bakış. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Mankiw, N.G.(2012), Macroeconomics, Eight edition, New York: Worth Publishers.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 4 | 8 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 3 | 39 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 12 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |